Бизнесът с доставки се променя с всяка минута

Бизнесът с доставки се променя с всяка минута Снимка: Unsplash.com

Фирмите за доставки на храна, както и тези, предлагащи транспортни услуги, се преориентират към по-богат асортимент от стоки и експресни доставки до час.
Пандемията промени начина на работа на много компании и засегна силно почти всички отрасли. Това, което можем да забележим през последните няколко месеца в сферата на търговията и потреблението, е масово преминаване от физическо към онлайн взаимодействие между бизнеса и потребителя. Трансмитерите на „безконтактната" търговия са компаниите за доставка на стоки и храни. 

Сегментирането на база тип продукт остава в миналото.

Фирми, които досега са се занимавали ексклузивно само с доставка на храни, сега започват да си партнират с различни търговци, предлагайки много по-богат асортимент от стоки за доставка. Продуктите варират от елуреди до спортни стоки. Засиленото онлайн пазаруване натовари стандартните доставчици, които трябваше да поемат тежестта на удара на рязко променящата се търговска реалност. 

Много компании, чиито основни дейности бяха забавени поради пандемията, видяха потенциална ниша в сферата с доставки на стоки. Такъв пример е онлайн платформата за споделено пътуване Uber. Дъщерната ѝ компания за доставка на храни Uber Eats съществува от 2014 г. 

За първото тримесечие на тази година обаче Uber Eats се превърна в най-перспективното перо за Uber. Самата компания реши да инвестира именно в сферата на доставки на храни, което не е основната ѝ дейност. Според CNN Business, Uber Eats е генерирала 1,2 млрд. долара през второто тримесечие на годината, което е двойно повече в сравнение със същия период през 2019 г.

Доставка на онлайн поръчки до час? Възможно е.

Предизвикателството да доставиш пратка бързо и евтино става все по-голямо при увеличилото се търсене и огромната конкуренция сред доставчиците. Пандемията промени начина, по който търговците бяха свикнали да работят. Доставка до 4 работни дни вече звучи крайно неефективно и трудно би спечелила потребителското одобрение. 

Затова доставчиците се преориентират и разширяват сътрудничеството си с търговските компании, които отчаяно се нуждаят от тях и техните евтини и добре разработени мрежи. Базираната в Германия Delivery Hero, позната под името Food Panda в България, Румъния и в още 11 страни в Азия, отскоро се преориентира в доставките си. 

Освен храна, вече предлага и друг тип по-дребни стоки с бърза доставка до час. Наскоро френската компания за спортни стоки и оборудване Decathlon започна съвместно сътрудничество именно с Food Panda за скоростни доставки до час.

Изглежда, бъдещето на онлайн търговията няма да е това, с което сме свикнали досега. Бързина, оптимизация и гъвкавост ще са ключовите думи както за търговци, така и за доставчици в следващите години.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: