
Могат ли роботите да заменят хората в кол центровете
- Транспорт и комуникации
- Източник: https://iovmegafon.vedomosti.ru/
- Автор:

Работата на операторите в кол центровете е натоварваща. В диалозите с клиентите те трябва да се придържат към монотонни механични сценарии. Събеседниците им често са недоволни от повикването – това трябва да бъде издържано и да не се приема присърце. Повечето обаждания не водят до продажба, затова трябва да се направят много прозвънявания, за да бъдат ефективни.
Според изследванията операторите бързо прегарят: до 49% от служителите на тази позиция показват признаци на емоционално изтощение, а до 41% – на обезличаване. Разбира се, това не е добре за бизнеса: новите служители трябва да бъдат обучени, преквалифицирани и мотивирани. Голямото текучество води до много големи разходи.
Може ли да се използва изкуственият интелект в ролята на оператор?
Ако робот говори с клиенти вместо жив служител, той може да свърши много повече работа за по-кратко време. Може едновременно да набере хиляди абонати – всъщност техният брой ще бъде ограничен единствено от броя на телефонните линии, с които разполага компанията. Освен това роботът има железни нерви: не се уморява, не се смущава и разстройва, не забравя сценария. Едно от големите му предимства е постоянното му положително отношение към клиента и липсата на изтощение.
Изкуственият интелект може да стане продавач или служител по техническата поддръжка. Той информира потребителите за промените в условията на услугата, потвърждава включването на услугата, уговаря среща с клиента, напомня за срещата или я отлага за друга дата, събира обратна информация за работата на компанията, провежда проучвания.
Когато на изкуствения интелект се делегират рутинни преговори, служителите могат да бъдат пренасочени към по-сложни и интересни задачи, изискващи творческо мислене. Така се намаляват разходите за обучение на персонала. И най-важното: по този начин по-ефективно се управлява най-ценното – човешкият ресурс.
Това се прилага и работи добре
Обработката на повиквания от изкуствен интелект вече се прилага в много компании. Например гласов робот помага на сервизната компания Pikta да подбере персонал. А в своя кол център MegaFon продава чрез робот нови тарифни опции и допълнителни услуги на абонатите.
В много случаи ефективността на робота е сравнима с тази на човека. В същото време изкуственият интелект извършва работа в няколко пъти по-голям обем и при обработката на повикванията може да удвои покритието на кол центъра.
Сега гласовите роботи поемат една трета от обема на разговорите, но в бъдеще се планира да се увеличи техният дял до 50% от човешкия.
Разбира се, има сложни продукти и маркетингови кампании, които изискват персонализиран подход към всеки клиент. За тях роботът не е подходящ, но за по-стандартизирани операции и продукти той наистина може да се окаже незаменим.
Мениджърите в кол центровете споделят, че на гласовия робот много време се отделя само в началото на проекта, когато се разработват сценариите и скриптовете и се правят първите тестови повиквания и настройки. След стартиране на системата в нормален режим изкуственият интелект вече не се нуждае от толкова много внимание.
Роботът не се нуждае от работно място: той „живее" на сървъра
Той никога няма да напусне, да излезе в отпуск или да си вземе болничен. Той не прегаря от стреса, остава винаги учтив и внимателен.
Поетите от изкуствения интелект обаждания могат да помогнат за увеличаване на капацитета на кол центъра за работа, която изисква търпение, издръжливост и бързина – там, където роботът превъзхожда човека.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
