Ryanair намалява графика на зимните си полети

Ryanair намалява графика на зимните си полети

® Pixabay

Поради масивния спад на резервациите в резултат на затегнатите ограничения за пътуване, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair допълнително намалява графика си за зимни полети. Главният изпълнителен директор О'Лиъри обвинява правителствата в лошо управление.

Нискотарифната авиокомпания взема под внимание ограниченията в борбата срещу кризата с коронавируса и намалява с една трета зимния график на полетите от ноември до март. Групата обяви в четвъртък, че капацитетът ще бъде намален до 40 процента от предходната година. Ryanair наскоро беше планирала 60-процентно намаление.

Графикът на полетите за октомври вече беше намален на 40 процента. Сега авиокомпанията очаква само 38 милиона пътници за финансовата 2020-2021 г., приключваща в края на март. Ако има допълнително блокиране в ЕС през зимата, броят им може да бъде дори по-нисък.

През изминалата фискална година Ryanair и нейните дъщерни дружества като Laudamotion превозиха почти 149 милиона пътници. Ирландската група оправда съкращението с факта, че спадът в резервациите на билети за ноември и декември се е влошил драстично.

В момента значително повече места остават празни в самолетите. Ryanair очаква коефициент на натоварване от около 70% за годината. Миналата година той беше 95%.

Шефът на Ryanair Майкъл О'Лиъри критикува правителствата, че не се справят с ограниченията за пътуване.

„Ние дълбоко съжаляваме за тези съкращения в зимния график на полетите, които ни бяха наложени от лошото управление на някои правителства във връзка с въздушния трафик в ЕС - каза шефът на Ryanair Майкъл О'Лиъри. - За съжаление, ще има повече съкращения на кабинния екипаж в малкото бази, където все още не сме постигнали споразумение за работното време и съкращенията на заплатите.

О'Лиъри обвини правителствата на Европейския съюз в лошо управление при създаването на полезни правила за въздушен транспорт. Той призова държавите да въведат изцяло системата на „коронавирусен светофар”,  така че поне хора от страни и региони с малко нови инфекции да могат да пътуват безпрепятствено.


Досега нискотарифните авиокомпании се смятаха за победители в кризата. Ryanair преброи 7 милиона пътници през август. Това беше голям спад от 53% в сравнение с предходната година, но ясно възстановяване в сравнение с юли, когато бяха превозени 4,4 милиона пътници.


Колапсът на въздушния трафик в резултат на пандемията потопи авиационната индустрия в криза с безпрецедентни размери. Въпреки това нискотарифните авиокомпании като Ryanair стоят по-добре от традиционните авиокомпании.

Книжата на Ryanair пострадаха по-малко от акциите на други авиокомпании. От началото на годината акциите на Ryanair са загубили „само" около 20% от стойността си. За сравнение: в Lufthansa минусът е повече от 55%.

Докато германската група трябваше да бъде спасявана от държавата, Ryanair успя  да реагира по-бързо на променящата се пазарна ситуация и да намали разходите си.

Ryanair иска да съкрати най-малко 3000 работни позиции и да затвори множество места, като базата на летище „Хан" близо до Франкфурт, например.

Освен това Ryanair използва умело междинното възстановяване и събра нови пари на фондовата борса. С издаването на нови акции компанията събра около 400 млн. евро в началото на септември.

О'Лиъри често подчертаваше, че касата на Ryanair е набъбнала с 3,9 млрд. и че ирландците разполагат с 333 самолета Boeing на стойност 7 млрд. евро.


Според него трудната ситуация в индустрията по време на пандемията трябва да отдели житото от плявата. „Слабите малки авиокомпании няма да могат да оцелеят в тази криза", каза той през лятото.


Сега изпълнителният директор се връща малко назад. Когато през лятото бяха представени данните за най-лошото тримесечие в историята на компанията, О'Лиъри предупреди за възможна втора вълна: „Това е най-големият ни страх."

Ryanair не е сам с този страх от нови ограничения за пътуване след разрастващата се пандемия на вируса. В допълнение към нискотарифната авиокомпания, чиито акции паднаха с почти 3,5% в четвъртък, тези на Lufthansa се плъзнаха надолу с над 5%.

В цяла Европа индустриалният индекс се срина с повече от 2,5% в четвъртък, което прави авиокомпаниите един от най-слабите сектори. Делът на конкурента на Ryanair - Easyjet, който бавно изчерпва парите си, също падна с повече от 4% по обяд днес.




Прочетете още за:
Lufthansa Ryanair криза

  0 
  1