Как да върнем обратно служителите в офиса

Как да върнем обратно служителите в офиса

В сегашната обстановка ще оцелеят само адаптираните и гъвкави работодатели.

   С отварянето на предприятията и държавите, работодателите са изправени пред задачата да измислят как да върнат успешно служителите си обратно в офиса. Докато много служители са нетърпеливи да се върнат на работа в името на психичното си здраве, някои са по-щастливи от факта да си останат вкъщи. Това може да се дължи на удобството от липсата на необходимост от пътуване или на страх от инфекция в офиса. Това със сигурност може да се определи като деликатен момент за всички колеги.


Работната среда няма да бъде същата като преди и това е добре. Компаниите не трябва да се стремят да се връщат към начина, по който са функционирали, защото обстоятелствата вече са различни. Изграждане на мерки за безопасност или конкретен план ще е необходимо условие за запазване на културата и морала. Служителите се нуждаят от време.


   Ето и четири начина, по които работодателите могат да върнат служителите в офиса, без да навредят на фирмената култура:


    1. Направете подробен план за връщането към работа


   Най-лошото, което работодателите могат да направят, е да върнат служителите си на работното място без план. Независимо дали го признават или не, повечето служители имат притеснения относно връщането си в офиса. Работодателите могат да разрешат тези проблеми, изготвяйки подробен план за връщане към работа с ясни насоки, поставящ безопасността на служителите като приоритет.

  Вместо да се връщат в офиса всички наведнъж, е възможно частично връщане на отделите. Възможни са и комбинации между служителите или отделите, които да се редуват между работа от дома и от офиса.

Напук на съмненията на повечето работодатели отпреди пандемията, „хоум офисът” се доказа като добре работеща алтернатива. Хубаво е работодателите да не бързат да връщат служителите си в офиса.



    2. Регулирайте с протокол най-рисковите дейности:


- Стаята за почивка и хранене;

- Разстоянието между бюрата и оформлението на офиса;

- Станции за антибактериално и ръчно измиване;

- Санитарни и хигиенни предпазни мерки;

- Допустимо количество хора в конферентните зали.

   .

    3. Комуникирайте открито и често


   За ръководството е важно да комуникира често, устно и писмено, чрез различни средства с работниците. Да се интересува искрено от това как се чувстват служителите и да ги включва в дискусиите за безопасност. Ръководството трябва да предупреди предварително, когато възнамерява да върне служителите си отново на работа, за да позволи на служителите си да планират гледането на децата си. Важно е да разбирате за предизвикателствата, пред които са изправени служителите в резултат на карантината. Затова лидерството трябва да поддържа отворено и гъвкаво отношение към индивидуалните нужди на служителите.


    4. Управлявайте с доверие, водете с емпатия


   Доверието и съпричастността трябва да бъдат основата, върху която работодателите ще връщат служителите си обратно на работното място. Докато много предприятия се отварят отново, училищата са още затворени, а не всички ще искат да върнат децата си в детските градини. Следователно служителите ще имат отговорността да се погрижат за децата си, което ще им попречи да се върнат веднага в офиса. Ситуацията на всеки ще бъде различна и това трябва да се вземе предвид.


  Преди COVID-19 компаниите не бяха наясно с това как работата от вкъщи ще се впише в работната им политика. В това отношение малко работодатели бяха подготвени. Сега много обстоятелства се промениха и е време практиката за работа от вкъщи и да се приложи и за в бъдеще. Данните от проведеното от Gartner изследване показват тенденция, че до 2030 г. търсенето на работа от дома ще се увеличи с 30% поради навлизането на генерация Z в активната работна сила. Бъдещето на работодателите е между това да се адаптират към изискванията на времето или да останат в неизгодното положение да отблъскват добрите служители и таланти.






Прочетете още за:
мениджмънт работодатели хоум офис

  0 
  0