Колко сме ефективни в работата от дома

Колко сме ефективни в работата от дома

Няколко съвета как да увеличите ефективността на домашния си офис.

Новите форми на дистанционен труд се превръщат все повече в част от ежедневието. В условията на пандемия много хора предпочитат да намалят рисковете за себе си и за околните и да работят от дома. Офисът започва да играе ролята на „хъб" - място за лични срещи и преговори, но не и за целодневна работа. Дали обаче успяваме да сме достатъчно ефективни от вкъщи?

Хората със свободни професии, писатели, дизайнери, софтуерни специалисти и т.н. отдавна знаят преимуществата и недостатъците на домашния офис. Едно от най-големите предимства на дистанционната работа е, че не обвързваме физическото си присъствие с конкретно място и време - на практика дистанционният работник може да изпълнява задълженията си от всяка точка на земното кълбо, без това да оказва влияние върху качеството на неговата работа. Разбира се, има и недостатъци - чести закъснения за виртуалните съвещания и срещи, постоянно разсейване, нарушени работни навици, повишен стрес, ниска ефективност...

Ето няколко съвета как да увеличите ефективността на домашния си офис:

Организирайте си „работно място"
Нека то да е удобно, светло, оборудвано с всичко необходимо и сигурно. Нека да наподобява (до колкото е възможно) на работното ви място в офиса. Независимо дали имате на разположение отделна стая или само един ъгъл от всекидневната, опитайте се да го приведете в „делови" вид. Това ще ви предразположи към по-бързо концентриране и преминаване в „работен режим".

Работете по график
Психолозите отчитат, че различните хора са ефективни в различна степен в зависимост от времето. Сега имате възможност да избирате - работете във времето, в което сте най-ефективни. Ако сте установили, че по-лесно се концентрирате сутрин, изберете това време за активна работа. 

Не се разсейвайте
Избягвайте социалните мрежи, телевизора, чатовете с приятели, телефона. Разговорите с децата и с другите хора в дома могат да са пагубни за целия ви работен ден, затова във времето, определено за работа, се опитайте да обръщате внимание единствено на нея.

Говорете с колегите си
Ефективната комуникация винаги е от значение. Не се впускайте в дълги, разсейващи разговори за времето, последните клюки или модата, но и не пропускайте да се включите в специфичните „офисни шеги". Намерете баланса.

Не забравяйте за себе си
Отделете си време за почивка, разходка, хоби или някакво занимание, което ще ви зареди с положителна енергия. Не се опитвайте едновременно да работите, готвите, перете, възпитавате деца и пазарувате - все едно, няма да ви се получи. Опитайте се да вършите нещата едно по едно и не смесвайте работата с останалите ангажименти.

Месеци след началото на пандемията, която стана основна причина множество компании да преминат към варианта „home-office", обаче, мениджърите отчитат, че голяма част от служителите мечтаят да се върнат в офисите си, просто защото се чувстват самотни, колегите и работната атмосфера им липсват или не успяват да постигнат предишната си ефективност.

Според анализаторите бъдещето принадлежи на дистанционната работа и традиционният офис все повече губи своята позиция на „основно място за работа". Ще успеем ли да се приспособим към новите условия, предстои да разберем.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: