
Новите играчи в сектора на електромобилите разгорещяват конкуренцията
- Автомобили
- Текст:

Заводите на Tesla в Китай вече втора година произвеждат по 3000 електромобила седмично. Навлизането на Илон Мъск на най-големия автопазар в света се смяташе за голяма крачка, тъй като цените на електромобилите Tesla са конкурентни спрямо местните марки и определено подбиват пазара на гиганти като BMV например.
В същото време обаче, местните производители на електрически превозни средства се развиват бързо, навлизайки смело и на автомобилния, и на финансовия пазар. Акциите на Li Auto, марката, която определено се налага като най-сериозен конкурент на Tesla, вече се търгуват на фондовия пазар Nasdaq в Ню Йорк. Сега Li Auto обявиха, че планират да съберат до $ 1,9 млрд. чрез вторична регистрация на акциите си в Хонконг, съобщи BBC.
Li Auto е поредната китайска компания, която през последните месеци набира средства по-близо до родината си. Този ход е отговор на засиления контрол, който упражняват и Пекин, и Вашингтон върху дейността на големи китайски компании.
Стартъпът Li Auto, който имат зад гърба си едва шест години история, заяви, че за първоначалното публично предлагане в Хонконг (IPO) ще издаде100 милиона акции на максимална цена от $ 19,30 за акция.
Фирмата, известна и като Li Xiang, ще предложи 10 милиона акции на инвеститори от Хонконг, но практически ще продава в цял свят. Окончателната цена на акциите трябва да бъде обявена преди края на тази седмица. При листването си в Nasdaq, компанията с основна база в Пекин миналата година събра близо $ 1,1 млрд.
В неделя Li Auto обявиха също, че през юли са произвели 8 589 от своя модел Li One, което е рекордно месечно производство за компанията. За момента Li One е единственият модел на Li Auto на пазара. Това е plug-in хибрид, което разширява пробега, въпреки че бензиновият двигател не задвижва директно автомобила.
Li Auto отбелязаха силни продажби, дори в последно време, когато пазарът на електромобили е застрашен от глобалния недостиг на чипове – факт, който принуди много производители по света да преустановят производствата си.
Вторичните регистрации на борсата в Хонконг стават все по-популярни сред китайските компании, тъй като това е начин да се предпазят от последиците на търканията между Пекин и Вашингтон.
В петък регулаторът на Уолстрийт, Комисията по ценни книжа и борси, заяви, че вече ще изисква допълнителна информация от китайските компании, които имат за цел да продават акции в САЩ. Пекин от своя страна също засили надзора върху китайските компании, които се листват в САЩ и същевременно затегна контрола върху технологичните и образователни фирми в страната.
В последните години няколко китайски технологични гиганта, включително Alibaba, NetEase и JD.com, се въздържат от вторично листване. В същото време, един от конкурентите на Li Auto – Xpeng, миналия месец събра около $ 1,8 млрд. с вторично листване на акциите си в Хонконг.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
