Тайванската Foxconn ще произвежда електромобили Mitsubishi

Тайванската Foxconn ще произвежда електромобили Mitsubishi Снимка: carscoops.com

Компанията е най-големият в света производител на електроника по договор, включително на iPhone за Apple

Плановете на Foxconn да навлезе в производството на електрически автомобили (EVs) не са нови. Компанията преди време обяви, че би обмислила да закупи дял в японския Nissan Motor, а подписването на настоящия принципен меморандум за разбирателство е първата стъпка към съвместно производство. 

Според документа, двете страни планират Foxconn да проектира и произвежда в Тайван EVs за японския автомобилен гигант Mitsubishi Motors – марката, която е най-младият партньор в алианса между Nissan и френския автопроизводител Renault.

Двете компании заявиха, че производстото ще започне с нов модел EV, който ще се произвежда във Foxtron - съвместно предприятие за електрически превозни средства на Foxconn и тайванския автопроизводител Yulon Motor. Съгласно споразумението, Foxtron няма да бъде ангажиран само като подизпълнител, а „ще предоставя услуги по проектиране и управление на производството”. 

На този етап сътрудничеството е очертано в меморандум за разбирателство - необвързваща сделка, но Foxconn и Mitsubishi Motors заявиха, че „ще продължат дискусиите за постигане на окончателно споразумение“. По план новите електромобили трябва да се появят на пазарите в Австралия и Нова Зеландия през втората половина на 2026 г.

Новият производствен тандем е логична стъпка на японския автопроизводител Mitsubishi, с цел да засили позициите му в силно конкурентния сектор на EVs. За целта марката излиза не само със съвместната си разработка с Foxconn, но и с електрически кросоувър, който ще се предлага в Северна Америка

От своя страна тайванският мултинационален производител на договорна електроника (вид аутсорсинг) е с доказан престиж не само като подизпълнител, но и в областта на проектирането, дизайна и иновативните производствени решения, така че очакванията са съюзът Foxconn – Mitsubishi да стъпи на пазара на електромобили с конкурентна продукция.

Избирайки Австралия и Нова Зеландия, двете компании ще търсят клиентелата си в пазара на EVs, доминиран основно от Китай, особено в Югоизточна Азия, Южна Америка и Европа.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: