
Неудържимият възход на електромобилите BYD
- Икономика
- Текст:

Вчера на откриването на Auto Shanghai - най-голямото китайско автомобилно изложение, спортната версия на BYD от неговата премиум линия Denza Z събра погледите на публиката, стекла се в изложбения център на финансовата столица на Китай. Десетдневното събитие поставя пред света процъфтяващия сектор на китайските електромобили (EV), шокиращи с бърз растеж, смели иновации, восоко качество и конкурентни цени.
Докато глобалната автомобилна индустрия трескаво търси стратегии, за да се справи с митническите тарифи на Доналд Тръмп върху вноса на автомобили в САЩ, китайският EV сектор изглежда вече се е пренастроил, показвайки супер-продукция и готовност за нови партньорства по пътя си към доминираща позиция на пазара, отбелязва CNN.
BYD е категоричният лидер в китайската EV-индустрия и на китайския автомобилен пазар, като непрекъснато надгражда постиженията си. Премиерата на спортния модел Denza Z се очакваше с нетърпение и според експерти прототипът е „максимален като технологии и лукс”, както го описваше текстът към изтекли онлайн снимки по-рано тази година.
Тръгнала преди повече от десетилетие като съвместно предприятие с Mercedes, но вече изцяло собственост на BYD, по-рано този месец марката Denza стартира и в Европа. Компанията е известна с по-достъпните си електрически и хибридни автомобили, но линията ѝ Denza разкрива далеч по-големи амбиции за място в сегмента на автомобилния лукс.
Според информация на CNN, в Китай цените на BYD са напълно конкурентни, движейки се диапазона от $ 18 500 за популярния SUV Song Plus, до SUV N9 от високия клас на Denza с цена от около $ 53 450 и суперлукзоната BYD марка Yangwang, която скоро отбеляза 10 000 продадени екземпляра на цена около $ 137 000.
Стремежът на BYD е да запази ценовото предимство на моделите си, планирайки през 2025 г. да удвои продажбите си извън Китай – което означава да продаде повече от 800 000 автомобила.
През февруари компанията пусна своята усъвършенствана система за асистирано шофиране, наречена „Божието око“ и от тогава я включва в много свои модели без допълнително заплащане. Миналия месец компанията представи и новата си зарядна технология с батерия, която след 5 минути зареждане осигурява пробег от 250 мили.
И двете иновации са много по-дабри от аналогичните приложения и устройства на Tesla. Но китайските открития в сектора не спират дотук, след като China's Contemporary Amperex Technology (CATL) представи тази седмица още по-добра батерия, осигуряваща 320 мили пробег при 5-минутно зареждане.
В този дух на технологична надпревара, през първото тримесечие на годината BYD отчете 60% ръст на продажбите, с малко над един милион продадени електромобили с батерии, хибриди и търговски превозни средства, надминавайки Tesla за втора поредна година.
Миналата година ЕС наложи високи мита върху вноса на китайските електромобили заради държавните субсидии на Пекин в сектора, но разгарящата се търговска война със САЩ може да промени баланса на силите и да насърчи нови партньорства в глобалната автомобилна търговия.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
