
Здравословно и/или вкусно
- Храни
- Текст:

Документ за вътрешна употреба на най-голямата в света компания за производство на храни – швейцарската Nestlé, твърди, че над 60% от продукцията ѝ не отговаря на определението „здравословно”. Това съобщава статия на FinancialTimes, цитирана от swissinfo.ch.
Информацията е била разпространена сред изпълнителните директори на компанията по-рано тази година. Според нея едва 37% от храните и напитките на Nestlé биха се класирали с повече от 3,5 по популярната петобална австралийска рейтингова система за здравословни храни. Изключение правят бебешките храни, храните за домашни любимци и продуктите на отдела за здравни изследвания, който произвежда храни за хора в специфични медицински състояния. Рекапитулацията показва, че около половината от годишните приходи на Nestlé в размер на CHF 92,6 млрд. ($ 103 млрд.) идват от недотам здравословни продукти.
Процентното съотношение „здравословни – нездравословни” е смущаващо, а според FinancialTimes - дори скандално, особено предвид факта, че Nestlé все пак са един от световните производители на храни, който работи в посоката на здравословното хранене.
Според документа компанията е направила значителни подобрения в продуктите си, но портфолиото ѝ все още не покрива в достатъчна степен част от здравословните стандарти. Nestlé работят отдавна по новаторска хранителна и здравословна програма, като редица от продуктите ѝ вече предлагат препоръчителната дневна доза ценни витамини и минерали. Компанията предвижда и разработването на целево сегментиране на продуктите си съобразно възрастовата група на потребителите и се надява да отговори на техните нужди от балансирано хранене.
Социологическите проучвания сочат, че потребителите предпочитат здравословни храни, но не определят продуктите на Nestlé като нездравословни. Усилията на компанията сега са насочени към изграждането на здрави основи за здравословни производства. Употребата на захари и натрий в продуктите ѝ, например, е намаляла с 14% - 15% само през последните 7 години.
В този смисъл анализът на Nestlé е израз на реалистична стратегия, особено необходима в един момент на глобален призив за борба със затлъстяването и налагането на пазара на по-здравословни, но и достъпни храни – посока, в която изискванията и на регулаторните органи, и на потребителите вече скочиха рязко. Така че занапред Nestlé ще търсят златната среда между здравословното съдържание и удоволствието от храната.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Руската Интервизия се кани да засенчи Евровизия

TikTok се продава – но кои от активите му?

Арестуваха собственика на кораб, причинил опустошителния взрив в пристанището на Бейрут

Мъск купи акции на Tesla за един милиард долара

Какво цели поредното нарушение на полското въздушно пространство

Борсовите цени на газа в Европа са стабилни във вторник

Цените на петрола се повишават с 1%

На добър час през новата учебна 2025/2026 година!
