Здравословно и/или вкусно

Здравословно и/или вкусно Снимка: nestleusa.com

Nestlé обновява портфолиото си, следвайки това трудно равновесие

Документ за вътрешна употреба на най-голямата в света компания за производство на храни – швейцарската Nestlé, твърди, че над 60% от продукцията ѝ не отговаря на определението „здравословно”. Това съобщава статия на FinancialTimes, цитирана от swissinfo.ch.

Информацията е била разпространена сред изпълнителните директори на компанията по-рано тази година. Според нея едва 37% от храните и напитките на Nestlé биха се класирали с повече от 3,5 по популярната петобална австралийска рейтингова система за здравословни храни. Изключение правят бебешките храни, храните за домашни любимци и продуктите на отдела за здравни изследвания, който произвежда храни за хора в специфични медицински състояния. Рекапитулацията показва, че около половината от годишните приходи на Nestlé в размер на CHF 92,6 млрд. ($ 103 млрд.) идват от недотам здравословни продукти.

Процентното съотношение „здравословни – нездравословни” е смущаващо, а според FinancialTimes - дори скандално, особено предвид факта, че Nestlé все пак са един от световните производители на храни, който работи в посоката на здравословното хранене. 

Според документа компанията е направила значителни подобрения в продуктите си, но портфолиото ѝ все още не покрива в достатъчна степен част от здравословните стандарти. Nestlé работят отдавна по новаторска хранителна и здравословна програма, като редица от продуктите ѝ вече предлагат препоръчителната дневна доза ценни витамини и минерали. Компанията предвижда и разработването на целево сегментиране на продуктите си съобразно възрастовата група на потребителите и се надява да отговори на техните нужди от балансирано хранене. 

Социологическите проучвания сочат, че потребителите предпочитат здравословни храни, но не определят продуктите на Nestlé като нездравословни. Усилията на компанията сега са насочени към изграждането на здрави основи за здравословни производства. Употребата на захари и натрий в продуктите ѝ, например, е намаляла с 14% - 15% само през последните 7 години. 

В този смисъл анализът на Nestlé е израз на реалистична стратегия, особено необходима в един момент на глобален призив за борба със затлъстяването и налагането на пазара на по-здравословни, но и достъпни храни – посока, в която изискванията и на регулаторните органи, и на потребителите вече скочиха рязко. Така че занапред Nestlé ще търсят златната среда между здравословното съдържание и удоволствието от храната.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: