В България има дигитална пропаст за децата от уязвимите групи

В България има дигитална пропаст за децата от уязвимите групи Снимка: pixabay

Има обективни причини образованието да не бъде очертано като приоритетна област във встъпителните речи на политическите лидери в началото на дейността на новия парламент, отбеляза по БНР Илко Йорданов, експерт в Институт „Отворено общество“.

Ако направим аналогия с националния отбор, в образователния отбор на нацията около половината от играчите започват на куц крак.

Като вземете предвид, че на PISA данните са от изследване, което се провежда в училищата, като вземете предвид, че 12-13% от нашите младежи са преждевременно отпаднали от училище, веднага може да добавите поне един състезател с червен картон още преди да е започнал мачът.

И ако във футбола това е шокиращо, в образованието голяма част от зрителите на стадиона имат нужда от разяснение какво се случва на терена. Имаме нужда от този шок, каква е ситуацията ни в образованието“, отбеляза още Йорданов.

По думите му обаче в областта на образованието се очертава висока степен на експертен консенсус и тук можем да разчитаме на принципа „съединението прави силата“.

В България има дигитална пропаст за децата от уязвимите групи, подчерта още Илко Йорданов в предаването „Хоризонт до обед“.

Той цитира данни от изследване на МОН за слабостите на дистанционната форма на обучение и посочи, че според изследването 70% от учениците категорично бързат да се върнат в присъствена форма на обучение.

Дори 6 месеца след извънредното положение около една четвърт от децата в ромските квартали не са имали достъп до образование, е показало друго изследване на „Отворено общество“.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: