Cessna 208 лети вече с електродвигател

Cessna 208 лети вече с електродвигател Снимка: Pixabay

Новината дойде от Вашингтон: Двигателят с вътрешно горене Pratt & Whitney от Cessna 208 бе заменен със самостоятелно проектиран електродвигател, наречен Magni500.

Докато производителите на електрически автомобили наблюдават увеличаване на продажбите във все повече и повече страни, авиацията е в началото на електрификацията. Има многобройни стартиращи компании, които планират да използват електрически самолети или дори електрически таксита за полет. Една авиокомпания обяви, че в бъдеще ще използва изключително самолети с електрическо задвижване. 

Всъщност всички серийно произведени самолети все още летят с двигател с вътрешно горене. 

Предистория: Редица технически проблеми все още трябва да бъдат решени за полети без емисии. Например акумулаторите, необходими за полет, в момента са толкова тежки, че едва ли са възможни по-дълги разстояния. Двете американски компании MagniX и AeroTEC вече са доказали, че полетите с електродвигател поне са теоретично възможни.

За да направят това, те извадиха използвания двигател с горене Pratt & Whitney от Cessna 208 и го замениха със самостоятелно проектиран електродвигател, наречен Magni500. Допълнително бяха монтирани литиево-йонни акумулатори и. охладителна система. Самолетът успя да излети и летя около тридесет минути. По този начин компаниите демонстрираха, че дори самолети с такъв размер могат да бъдат задвижвани електрически. По-внимателен поглед показва проблемите, които все още съществуват. Защото акумулаторът и охлаждащата система бяха натъпкани в кабината на самолета. Следователно вече нямаше място за пътници. Шефът на MagniX Рой Ганзарски обаче е спокоен: „Дори не се опитахме да поставим акумулаторите на по-практично място.“ Вместо това той се интересува преди всичко от демонстрация на  новите технологии.

Одобрението трябва да бъде сравнително бързо

Сега електрическият самолет може да лети с четири до пет пътници  на борда си на разстояния до 160 километра. 

Продължават технологичните разработки в производството на акумулаторите. Напредъкът тук за последните години е очевиден: литиево-йонните акумулатори със същия размер днес са много по-мощни, отколкото в миналото. Ако тази тенденция се запази, електро-Cessna скоро може да предложи място и за повече  пътници. Търговската операция също изисква одобрение от Федералната авиационна администрация (FAA). Но тъй като това е вече сертифициран самолет, който е само преустроен, този процес трябва да бъде завършен сравнително бързо.

 

 

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: