
Електронната търговия в епохата на COVID-19
- Е-комерс
- Текст:

Да се отбием в магазина след работа или да вечеряме с приятели в ресторант – тези навици останаха в миналото, в един друг живот, в който не присъстваше коронавирусът, пише Vedomosti.ru. За магазините и заведенията за хранене все повече интернет се превръща в единствения начин да се свържат със своите клиенти, според анализа на Deloitte в последното им проучване относно новите бизнес тенденции в епохата на COVID-19.
Пандемията доведе до истински бум в онлайн търговията. В нормални времена на пазара щяха да са му необходими 4 до 6 години, за да достигне сегашните нива, постигнати само за около година, коментира пред Forbes Вивек Пандия, мениджър в компанията Adobe.
Само в САЩ онлайн продажбите през празничния предколеден сезон (започващ от Черния петък през ноември) са скочили с една трета до 189 млрд. долара – цифра, до която онлайн търговията щеше да достигне в по-спокойни времена чак след около две години, според анализаторите на Adobe. Те обясняват този феномен с факта, че хората просто се страхуват да ходят по магазините и предпочитат да пазаруват по интернет.
Сега много потребители поръчват през интернет неща, които никога преди не биха си помислили да купят оттам, пише още Deloitte в доклада си. Но въздействието на кризата с коронавируса върху онлайн търговията не е еднакво за различните категории стоки или продавачи, посочват в своя обзор „Електронната търговия в епохата на COVID-19” от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.
В някои страни пандемията е стимулирала продажбите на храни и лекарства, които досега са се търгували предимно офлайн. Докато в други е довела до промени в цялата верига на доставките: фермерите са започнали да използват интернет, за да продават продуктите си директно на потребителите и ресторантите, които пък от своя страна са преминали към доставка на храна за вкъщи.
Според анализаторите, дори след като кризата отмине, 39% от потребителите ще продължат да купуват основно през интернет това, което преди са купували в магазините.
Също така в бъдеще анализаторите очакват да се откриват все повече на брой от т.нар. dark store – магазини без зона за продажби, които работят изцяло с доставка по домовете.
По отношение на заведенията за хранене приходите от услуги за доставка на храна в световен мащаб ще надхвърлят 164,5 млрд. долара до 2024 г. (по данни на Statista). Няколко компании вече тестват доставката на храна с помощта на роботи куриери и дронове.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
