Бум в продажбите на храни за домашни любимци от началото на пандемията

Бум в продажбите на храни за домашни любимци от началото на пандемията Снимка: pixabay

Това е свързано със значителното увеличение на покупките и осиновяванията на домашни любимци, откакто хората бяха принудени да си останат вкъщи

От началото на пандемията има скок в продажбите на храни и играчки за домашни любимци, пише La Presse. Расте и търсенето на ветеринарни услуги. 

В САЩ например от началото на пандемията над 11 милиона семейства са осиновили животно, според проучване на Американската асоциация за домашни любимци. Съответно продажбите на храни, аксесоари и играчки са се увеличили с 27,4%.

В Канада според проучване, проведено от Асоциацията на ветеринарните лекари на Квебек при дребните животни (AMVQ), през януари 2020 г. семействата в провинцията са отглеждали повече от 3 милиона кучета и котки. „През последната година имаше много осиновявания“, коментира Мишел Пепен, ветеринарен лекар и говорител на AMVQ. „Приютите бяха изпразнени, а в развъдниците, където преди се чакаше минимум една година, в момента се записват за две и дори три години напред."

В продължение на десет месеца ветеринарните лекари отбелязват нарастване на обажданията до болници и клиники за консултации с наскоро родени животни. 

Докато за повечето бизнеси изминалата година беше трудна, магазините, продаващи храни и аксесоари за домашни любимци, гризачи и птици, са доволни от увеличените продажби, посочва изданието. „Някои от магазините ми увеличиха продажбите си от 600 000 на 1 милион долара през последната година“, казва Изабел Коте, основател на верига магазини, която управлява общо 12 магазина. „Средното увеличение е между 25% и 30%."

Хората глезят не само котенца и кучета, но се грижат очевидно и за птиците навън, твърди тя, тъй като продажбите на птичи семена и продукти също са скочили рязко.

Друг собственик на магазини за домашни любимци, Мартин Дешен, който разполага с общо 71 магазина, включително пет нови за последната година, споделя, че е наел най-малко 100 щатни служители в централния си офис и в склада си през 2020 г. 

Според браншовици хората вече харчат малко пари за хранене по заведения или купуване на дрехи, затова през последната година са преоткрили своите животни.