6 съвета да останете продуктивни, докато работите от вкъщи

6 съвета да останете продуктивни, докато работите от вкъщи Снимка: pixabay.com

С настъпването на COVID-19 много, ако не и повечето предприятия преминават към работа от вкъщи. Ако никога досега не сте работили от дома си, може да се окажете в борба с преминаването към дистанционната работа. Или дори да сте работили от вкъщи преди, може би ще откриете, че е различно сега, когато целият ви екип или компания работи и от вкъщи. И това е без предизвикателствата, които може да срещнете, ако се опитвате да работите от вкъщи със съпруг (и деца) едновременно, пише блогът MintLife. За да ви помогнем, ето шест съвета, за да сте сигурни, че можете да поддържате своята производителност и здрав разум, докато работите дистанционно.

1. Уверете се, че разполагате с подходящите инструменти
Първото нещо е да се подсигурите, че разполагате с всички подходящи инструменти за работа от вкъщи. Те включват неща, като това да имате лаптоп или компютър, ако ви е нужен такъв. Допълнително е добре да се уверите, че той разполага със софтуера и достъпа до мрежи и информация, необходими, за да си свършите работата. Ако вашата компания използва софтуер за сътрудничество като Slack, Trello или Microsoft Teams, уверете се, че имате акаунт, за да говорите с екипа си.

2. Направете си офис
Друг чудесен съвет за работа от разстояние е да се уверите, че имате отделно пространство, което сте определили като свой офис. В зависимост от ситуацията в дома ви това може да се окаже предизвикателство, особено ако имате няколко души, които се опитват да работят вкъщи едновременно. Ако случаят е такъв, може да се наложи да импровизирате.

Когато за пръв път започнах да работя от вкъщи, работех на масата в трапезарията. Работеше се добре, докато сестра ми дойде на гости през лятната ваканция с децата си. Беше чудесно да видя семейството им, но след няколко дни с девет деца, които тичаха из къщата по цял ден, разбрах, че нещо трябва да се промени. Нямахме стая за гости или офис, затова решихме да купим по-малко легло. Това ни позволи да преконфигурираме спалнята достатъчно, за да отделим част от пространството, където да сложим бюро и стол за моя офис. Добавянето на машина за бял шум направи моя „офис“ изненадващо спокоен.

Друга идея е да намерите други места, които можете да използвате като „вторични“ офиси. Може да пробвате да провеждате конферентните си разговори на балкона или докато се разхождате - просто нещо, което да разчупи монотонността.

3. Облечете се (сериозно)
Ако сте правили някога проучване за работа от вкъщи, вероятно вече сте виждали този съвет. Това е един от най-често срещаните съвети за адаптиране към работата от разстояние. Много хора се затрудняват да бъдат ефективни, докато работят по пижама. Както при всички неща, експериментирайте и разберете кое работи най-добре за вас. Ако все пак можете да бъдете супер ефективни веднага след ставане от леглото, тогава действайте! Но ако се затрудните, помислете за това да правите същите неща (душ, упражнения, обличане), които са били част от утрото ви, когато е трябвало да се отправите към офиса.

4. Научете как да бъдете ефективни във видеоконференциите
Тъй като при дистанционната работа имате малко или никакъв личен контакт, добрата комуникация е от огромно значение. Въпреки че много задачи могат да се обработват асинхронно, ще прекарате доста време, използвайки видеоконферентна връзка с екипа си. Ето няколко съвета за това:

Бъдете навреме - или дори по-рано! Много екипи намират за много полезни тези 5-10 минути преди да започне срещата, за да общуват.
Приглушете се, когато не говорите - това не позволява на фоновия шум да смущава другите участници.
Пуснете камерата си. Когато тя е изключена по време на конферентен разговор, съобщението, което изпращате на колегите си, е: „Този разговор не си струва моето време или внимание.“
Имайте предвид, че повечето видеоконференции имат закъснение от няколко секунди между това кога хората приключват да говорят, и когато вие ЧУЕТЕ, че са приключили. Вероятно ще се сблъскате с много какофония по време на разговор - осъзнаването на това явление е един от начините да я намалите.

5. Намерете рутината си
Докоснахме това по-рано в статията, но е важно да намерите рутината, която работи най-добре за вас, за да бъдете максимално ефективни. Може би работите най-добре в повече или по-малко традиционен график от 9 до 5. Или може би откривате, че сте най-ефективни рано сутрин или късно през нощта, когато има по-малко неща, които да ви разсейват. Ще трябва да експериментирате и да намерите кое работи за вас и кое поддържа успешен баланс между работата и живота ви.

6. Приемете гъвкавостта
Това, че все още работите същата работа, на която сте били, когато сте били в офис, не означава, че трябва да го правите по същия начин. Известният разработчик на софтуер Линус Торвалдс казва: „Ако прекарвате часове в онлайн срещи от вкъщи, вместо да прекарвате часове в срещи в офиса както преди, току-що сте взели най-лошата част от живота в офиса, донесли сте го у дома и е станало дори по-зле.”

Една от най-добрите части на дистанционната работа е гъвкавостта. Не се чувствайте така, сякаш трябва да сложите всичко, което сте правили в офиса, в графика си за работа вкъщи. Вместо това потърсете начини, по които можете да включите гъвкавостта на дистанционната работа във вашата рутина. Това ще ви позволи да продължите да вършите работата си, като същевременно ви помага да поддържате здравословен баланс между професионалния и личния живот.

 

Четете още, коментирайте и ни следете във

facebook