
Западните санкции срещу Русия – не за всички и не за всичко
- Актуално
- Текст:

Същевременно, редица чуждестранни компании си затварят очите, подпомагайки агресивната политика на Кремъл чрез внос през трети страни. Така руската военна промишленост се снабдява с микрочипове, както и със строителни материали, които се използват в окупираните територии.
Има обаче и западни компании, които директно продължават да работят с режима на Владимир Путин, водени от „жаждата за печалба”, заяви пред Le Parisien бивш главен изпълнителен директор на малката компания PGA - френско подразделение на американската група Astronics, чийто предмет на дейност са летателни, навигационни и комуникационни електронни системи, които се монтират в самолетите.
Според разследване на Le Parisien, PGA все още обслужва самолетите на руски VIP в т.ч. Дмитрий Медведев, Сергей Шойгу, Дмитрий Песков и дори Путин, плюс два самолета на руската Федерална служба по безопасност. Зо услугите си за последните две години PGA е спечелила от Русия межу € 4 и € 5 милиона, включително € 1 милион през 2023 г. за доставка на компоненти и дистанционна диагностика. За така предоставените услуги PGA се разплаща с Русия чрез Дубай.
Миналото лято във Франция бяха арестувани ръководители на компанията Ommic, доставяла секретни технологии за военната индустрия на Китай и Русия през сложна транспортна схема по маршрути през Литва, Индия и Турция.
В началото на април 2024 г. немското издание ARD Monitor започна разследване на производителите на строителни материали Knauf и WKB Systems, които оборудват фабрики за производство на бетонни блокове и доставят строителни материали например за възстановяването на окупирания и сринат със земята Мариупол.
По поръчка на руското военно министерство Knauf участва и в проект за изграждане на жилищна сграда. Междувременно компанията реши да напусне Русия и да прехвърли бизнеса на местно управление.
Действа обаче заобикаляне на санкциите и на държавно ниво. Така например канадските власти току-що позволиха на Airbus да използва руски титан в производството на самолети. В тази връзка Reuters припомняизявлението на Airbus от декември 2022 г., че компанията ще се откаже от руския титан, но явно отново ще го използва – ако въобще е спирала. Срокът на действие на новото разрешение не е посочен.
През март The Washington Post писа, че в последните две години западни компании са закупили руски титан за общо $ 715 милиона.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
