Антарктическа обсерватория под леда откри неуловимите "призрачни частици"

Неутриното е много трудно да се фиксира

Дълбоко под антарктическите ледове научна мисия отключва тайните на Вселената. Изследователи от обсерваторията по неутрино IceCube, възможно са забелязали рядка разновидност на субатомните частици – така нареченото неутрино, съобщаваGizmodo.

Неутриното е елементарна, фундаментална частица, което означава, че тя няма известна подструктура. То също така е най-леката частица. Въпреки изобилието на неутриното (приблизително 100 трилиона преминават през тялото ви всяка секунда), то е трудно за откриване поради способността му почти да не взаимодейства с веществото.

Обсерваторията IceCube използва мрежа от фоточувствителни детектори, "погребани" под антарктическия лед". Тези детектори улавят слабите проблясъци на синя светлина, излъчвани при взаимодействието на неутрино с молекула на леда.

Анализирайки данните, събрани в продължение на 9,7 години, изследователите идентифицират седем кандидат-сигнала, които биха могли да бъдат тау неутрино. Невероятно ниската вероятност фоновият шум да имитира тези сигнали засилва доводите за реалното им откриване.

Това откритие не само хвърля светлина върху тау неутриното, но и потвърждава съществуващите по-рано доказателства за съществуването на  "дифузен астрофизичен неутрино поток" - огромен поток от неутрино, излъчван от далечни региони извън пределите на нашата галактика Млечен път.