Измамници използват платените отметки за автентичност, въведени от Мъск в Twitter/Х

Измамници използват платените отметки за автентичност, въведени от Мъск в Twitter/Х Снимка: barrons.com

Преди нововъведението, сините отметки се предоставяха безплатно на известни личности, компании и държавни структури, за да потвърдят идентичността им

Придобивайки Twitter/Х, Мъск реши да въведе платен абонамен, който включва и отметка за автентичност на абонатите – синя, срещу £ 11 месечно и „златна”, срещу £ 950. Правилата на Twitter/Х не посочват дали акаунтите на такива абонати са проверени, припомня The Guardian. Решението отблъсна много от най-известните потребители на платформата, но пък кибер-измамници бързо откриха възможностите за фишинг, които предоставя абонамента, или по-точно – покупката на отметка за автентичност. 

The Guardian разказва за сигнал, подаден от потребител, който пет месеца се опитвал да възстанови парите си от анулиран полет, запазен чрез туристическата платформа Booking.com. Свързал се с техен акаунт в Twitter/Х, поискали му да предостави телефон за връзка, след това му се обадили през WhatsApp с искане за още данни и накрая обяснили, че за да получи парите си от техния „партньор по плащанията”, трябва да изтегли приложение. 

Потребителят се усъмнил и решил да провери профила – изглеждал „като истински”, но се оказало, че е регистриран едва през юли 2023 г., а телефонният номер, използван през WhatsApp, се оказал кенийски. „Намерих и други фалшиви акаунти на Booking.com в Twitter/Х”, предупреждава потребителят. 

През юни пътниците, чиито полети EasyJet и British Airways отмениха, също са атакувани от киберпрестъпници, чрез фалшиви абонаментни акаунти в Twitter/Х. И двете авиокомпании казаха пред Observer, че са докладвали измамите в социалната платформа на Мъск, а British Airways предупреждава с постоянен туит потребителите за практиката с фалшиви профили. 

Редица клиенти на Metro Bank пък са получили текстови съобщения от фалшиви агенти на банката, ползващи акаунти с отметка за автентичност. Преди да се разкрие измамата, една компания е загубила £ 9 200.

Като цяло, стратегията на измамниците е да открият абонамент в Twitter/Х, да се снабдят със синята отметка, и представяйки се за агенти на туристически и авио-компании или банки, да подмамват клиентите да разкрият банковите си данни, за да получат обезщетение или да им възстановят суми от анулирани услуги. 

След намесата на The Guardian, Booking.com са възстановили сумата на потребителя, сигнализирал за измамата. Говорител на туристическия сайт предупреди: „Ако клиент избере да се свърже с нас чрез Twitter/Х, винаги трябва да проверява дали използва нашия потвърден акаунт със златна отметка за автентичност”.  До момента The Guardian не е получил коментар от Илон Мъск за опциите, които предоставя бизнес-политиката му.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: