WSJ : Европа бърза да изнесе колкото се може повече петрол от Русия преди ембаргото

WSJ : Европа бърза да изнесе колкото се може повече петрол от Русия преди ембаргото Снимка: 1prime.ru

Гръцките собственици на танкери, контролиращи около една трета от световния флот, са транспортирали почти 50 % от обичайните количества руски петрол през май и юни

Собствениците на танкери в Европа увеличиха доставяните количества петрол от Русия, опитвайки се да успеят да направят това преди влизането в сила на ембаргото върху руските суровини, пише TheWallStreetJournal.

Поради рязкото увеличаване на доставките на петрол от Русия за страните от Азиатско-тихоокеанския регион, превозвачите от ЕС също бързат да заредят танкерите с руски петрол.  Ситуацията се усложнява от това, че доставките трябва да се осъществят възможно най-бързо, тъй като предстоящата забрана за застрахователно покритие на превозите на нефт от Русия ще направи всички рейсове незаконни в съответствие с международното морско право, се казва в статията.

Изданието отбелязва, че гръцките собственици на танкери, контролиращи около една трета от световния флот, са транспортирали почти 50 процента от обичайните количества руски петрол през май и юни. Според информация на Lloyd'sListIntelligence, само през тези два месеца гръцките плавателни съдове са извършили 151 влизания в руските пристанища на Черно и Балтийско море, в сравнение с общо 89 захода за цялата предходна година.

Търсенето на петрол, което се повиши няколко пъти след началото на специалната военна операция в Украйна, накара тарифите за превоз на средните танкери да скочат до 40 хиляди долара на ден - в сравнение с 10 хиляди през януари. 

Собствениците на големи европейски танкери заявиха, че поради антируските мерки може да се наложи временно да преустановят движението на една трета от флота. Въпреки това, високото търсене на енергоносители в световен мащаб със сигурност рано или късно ще принуди тези морски съдвове да излязат отново в морето.

Изпълнителният директор на една от гръцките корабни компании заяви пред журналисти, че е изключително трудно да се предскаже как ще се развие ситуацията след въвеждането на санкциите. Въпреки това той вижда тук и положителен момент, тъй като търсенето на петрол все още е високо. Той е уверен, че много скоро корабите ще бъдат изпратени за суровини от други дестинации, например в САЩ или в Близкия изток. В този случай разстоянията за плаване ще се увеличат и съответно танкерите ще печелят повече пари.

Забраната за внос на суров петрол от Русия в ЕС ще влезе в сила шест месеца след въвеждането на шестия пакет санкции. При това забраната ще засегне само доставките с танкери.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: