17-годишен разработи един от най-популярните уебсайтове за проследяване на коронавирус в света

17-годишен разработи един от най-популярните уебсайтове за проследяване на коронавирус в света

® Business Insider

Той обяснява защо е отказал 8 милиона долара, за да пусне реклами на своя сайт, който има над 30 милиона посетители на ден.


Ави Шифман пренебрегва обучението си в училище, но има добро извинение. 17-годишният гимназист е създател на един от най-посещаваните коронавирусни тракери в света, който според него сега заема 100% от свободното му време.

Пандемията от коронавирус не изглежда, че скоро ще приключи, и Шифман смята да продължи активно да го проследява до края. Когато сайтът е готов, той казва, че ще продължи да работи по него и да добавя нови функции. След като пандемията приключи, той ще го свали от сървърите и, може би, ще направи страница, която сравнява COVID-19 със SARS или испанския грип. Той смята, че това може да е историческа част от коронавируса, към която хората могат да погледнат назад.

Коронавирусният тракер на Ави Шифман е събирателно място за цялата информация за COVID-19, която обикновеният човек може да иска да узнае. Той непрекъснато се актуализира със статистически данни за държави по света за инфекции, смъртни случаи, възстановени и степента на промяна, използвайки данни, изтрити от уебсайтове на СЗО и други правителствени уебсайтове. Сайтът често предлага нови функции, като новия калкулатор на процента на оцеляване. Той също записва инфекциите на карта, както и в страници с основна информация за вируса, включително съвети за хигиена на ръцете и списък на симптомите.

Макар Шифман да се гордее с работата, която е свършил, той не иска да се превърне в модел за това как човек да си създаде име по време на пандемия. „В бъдеще се надявам да се окаже натиск върху СЗО да направи подобен инструмент - каза той. - Отговорността не трябва да бъде върху някакво случайно дете, но е очевидно, че хората искат да знаят статистиката."

Сайтът му е набрал популярност - той получава около 30 милиона посетители на ден и общо 700 милиона досега, така че не е изненадващо, че Шифман е получил оферти за поставяне на реклами на уебсайта. Една оферта по-специално е била за сключване на договор за поддръжка на сайта за 8 милиона долара, които той отказа. Шифман споделя, че вероятно би могъл да направи над 30 милиона долара, ако беше пуснал свои собствени реклами, но твърди, че това не е целта на сайта.

„Аз съм само на 17, не ми трябват 8 милиона долара... не искам да бъда печеливш", каза той. Шифман обясни, че не иска изскачащи прозорци да разрушат потребителския интерфейс, което би било нещо извън неговия контрол, ако продаде сайта. Той не иска да бъде задължен по договор да поддържа сайта или да прави промени, с които не е съгласен. По-конкретно, той знае, че много от неговите посетители от цял ​​свят нямат много бързи интернет връзки, така че добавянето на реклами и тракери ще забави сайта и, може би, дори ще го направи неизползваем. Той е настроил бутон за дарение на уебсайта, макар че, разбира се, не е близо до 8 милиона долара.

Не искам това да остави петно ​​върху нещата ми в бъдеще... Хората мислят, че ще съжалявам за това решение, но смятам да направя много неща в бъдеще." Шифман има големи планове за своето бъдеще. Той вече е получил оферти за работа, включително една от Microsoft, но не се интересува да приеме някое от тези работни места сега. Той иска да продължи да следва собствените си проекти и твърди, че „последното нещо, което искате да направите, е да кодирате повече“ след един ден на работа кодиране. Вместо това той се интересува повече от връзките, които е направил от проекта. „Сега знам редица заместник-председатели и инвеститори... ако утре отворя компания, поне ще прочетат моя бизнес план."

Прочетете още за:
бизнес коронавирус технологии

  0 
  0