
Мобилните приложения, които събират най-много лични данни
- Технологии
- Текст:

Това показва изследване на експерти по киберсигурността от pCloud.
Мобилните приложения събират лични данни от устройствата на потребителите по няколко причини. Това помага на разработчиците на приложения да проследяват проблеми, да отстраняват грешки и да подобряват тяхната производителност.
Тези данни обаче се използват и за други цели, например за показване на целеви реклами.
Експертите на pCloud са анализирали количеството информация, събирана от най-популярните мобилни приложения. Лидер по количество събрани данни е социалната мрежа Facebook, чието приложение използва информация за вашето местоположение, контакти, история на търсенията на устройството и в уеб браузъра, както и друга информация.
Instagram, Kiarna, Grubhub, Uber, Uber Eats, eBay, Just Eat, Linkedin и Twitter също са сред първите десет приложения, които изискват достъп до най-пълната информация от устройствата на потребителите.
Експертите посочват, че компаниите, които събират лични данни, могат да ги споделят с трети страни. Например YouTube споделя 42% от личните данни, които могат да се използват за генериране на реклами за други марки.
Instagram предава 79% от данните, а Facebook - 57%.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Противоречиви сигнали от правителството на Иран

Турция ще увеличи таксите за транзит на кораби през проливите с 15% от 1 юли

Цените на петрола скочиха

Британският премиер направи изявление относно изпращането на войски в Украйна

Създадоха първия в историята музикален албум на основата на записи от сеизмични вълни

Израел продължава ударите срещу Иран

Категоризираните апартаменти, стаи и къщи за гости са вписани в туристическия регистър

Второ военно огнище в Близкия изток (обзор)
