Telly ще раздаде 500 000 телевизора безплатно - те ще са с неизключваеми реклами

Telly ще раздаде 500 000 телевизора безплатно - те ще са с неизключваеми реклами

Telly разработи 55-инчов 4K телевизор с интегрирана звукова лента и допълнителен екран

Този екран ще показва неизключваеми реклами и информационни уиджети. Telly планира да раздаде 500 000 безплатни телевизора тази година.

Въпреки че тази идея може да звучи странно, тя всъщност просто тласка бизнес модела на интелигентната телевизия към неговата логична кулминация.

„Раздаваме устройството безплатно и целият бизнес модел се поддържа от нашите реклами, данни и приходи от партньори“, казва Иля Позин, основател и главен изпълнителен директор на Telly. Компанията привлече професионалисти от телевизионната и технологичната индустрия, за да създаде своя продукт, а самият Позин е добре запознат в този бизнес. Преди да основе Telly, той е съосновател на Pluto TV, пионер в поддържаните от реклами безплатни стрийминг услуги, придобит от Paramount през 2019 г.

Долният телевизионен екран не е просто личен билборд. Рекламата заема около една четвърт от площта му, а останалата част се използва за полезна информация и интерактивни функции. Може да показва прогнозата за времето, лента за новини или контроли за възпроизвеждане на музика. Долният панел продължава да функционира, докато възпроизвеждате филми или телевизионни предавания, макар и с намалена яркост. Освен това долният екран може да остане включен дори когато основният е изключен.

При условие за анонимност Telly ще събира безпрецедентно количество информация за потребителите, варираща от местоживеене и доход до марка автомобил, любими магазини  и гледано съдържание. Потребителят няма да може да се откаже от събирането на тези данни. Тази позиция е малко в разрез с днешното все по-загрижено за поверителността общество, но Telly не крие естеството на своя бизнес.

„Ние сме много откровени и прозрачни“, казва Позин. „Всеки знае в какво се забърква, какво е обмен на ценности.“

Много производители на телевизори сега предварително зареждат своите модели с безплатни, поддържани от реклами услуги за стрийминг, включително Pluto TV, и използват приходите от реклами, за да увеличат своите скромни хардуерни маржове. Може да изглежда, че новата инициатива на Pozin довежда до абсурд идеята за предоставяне на безплатно съдържание (и устройство за възпроизвеждането му!) в замяна на гледане на недеактивирани реклами, но тя е много по-малко луда, отколкото изглежда на пръв поглед поглед. Възможно е след няколко години да е невъзможно да се намери телевизор без втори, рекламен екран.

Източник: fastcompany.com

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: