Новите реалности: планирайте смяна на работата на всеки 3 години

Новите реалности: планирайте смяна на работата на всеки 3 години Снимка: pixabay

Тези, които работят в една и съща компания дълго време, печелят значително по-малко, отколкото биха могли

Доскоро редовната смяна на работата играеше срещу вашата автобиография. Тези смени говорят на HR-отдела, че не можете да се задържите на едно място, да се разбирате с колегите или просто, че сте нелоялен служител, който се интересува само от заплатата.

Този подход обаче бързо се превръща в минало, особено с появата на поколението Y, чиито представители идват на работа с нагласата постоянно да учат, да се развиват и да продължават напред. Поведението им противоречи на убежденията на предишните поколения, че през целия си живот трябва да работите само за една фирма.

Има много спорове около идеята за редовна смяна на работата. Днес икономиката не е това, което беше и никога няма да бъде същата. Тези, които работят в една и съща компания повече от две години, печелят с 50% по-малко, отколкото биха могли другаде.

Общоприето е, че тези, които сменят работата си на всеки няколко години, имат по-високо ниво на доходи, по-добра производителност и дори са по-лоялни към работодателя, тъй като за тях е важно да го впечатлят с добрите си качества за кратък период от време.

Пати МакКорд, бивш консултант по кариери и HR идеолог на Netflix, която в момента внедрява иновативна култура на работа в компанията, смята, че е добре да сменяме работата си, а днешната младеж трябва да го прави на всеки 3 - 4 години.

Тя казва: „Мисля, че най-важната и критична промяна, която може да се случи в мирогледа на човек, е да започне да вижда в своите подчинени интелигентни инвеститори. Ако променим подхода си и кажем, че всеки, който е на работа, е дошъл тук, за да работи и да допринася, тогава тези хора или ще се впишат в това определение, или не. По време на промяна в рамките на компаниите, уменията на персонала се развиват по-бързо, тъй като те придобиват нови знания".

Всички, които сменят работата си след няколко години, се отличават с мъдрост, висока производителност и още по-голяма лоялност към своя работодател.

Но какво общо има високата крива на обучаемост? Въпросът е, че работниците-еднодневки непрекъснато излизат от зоната си на комфорт. Те се присъединяват към компании, в които трябва бързо да се учат, бързо да правят добро впечатление и да вдигат летвата.

И всичко това в продължение на няколко години, докато не поискат да отидат по-далеч. По правило такива хора се отличават от тълпата със свръхвисоки постижения и способността да поемат много информация за кратък период от време.

Според писателката Пенелопе Трънк, животът на „еднодневката“ всъщност е по-спокоен от живота на другите. Ако развивате кариера без да сменяте редовно работата си на всеки три години, тогава вие губите възможността да овладеете умението за бързо намиране на работа и следователно сте лишени от всякаква стабилност в кариерата. Ставате напълно зависими от мястото на настоящата ви работа.

Ами компаниите? Всички знаем колко пари са необходими за обучение на персонал. И ако компаниите трябва постоянно да обучават своите служители, как ще се отрази това на техните бизнес цели?

Компании-клиенти на МакКорд редовно се обръщат към нея заради този проблем. Задържането на работници е много трудно, казва тя и адски много плаши работодателите. В крайна сметка те са инвестирали много в привличането на ценни служители в своята компания.

МакКорд им отговаря по следния начин: „След 15 години, когато вашата компания  се разраства бързо благодарение на такива „еднодневни работници“, не се изненадвайте, че никой няма да има институционални познания за вашата организация.“

По материали на fastcompany.com

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: