
Facebook потвърди радикална промяна на приложението WhatsApp
- Web & App дизайн
- Източник: www.forbes.com
- Текст:

Световният лидер WhatsApp, внезапно и без предупреждение, потвърди плановете си да стане търговски
сайт за пазаруване и маркетингов инструмент за бизнеса. Този риск съществуваше от момента, в
който Facebook придоби
платформата. Сега всички страхове, че Facebook ще използва WhatsApp, който има над 2 млрд. потребители, за търговски цели, стават все
по-реални.
Има ли значение, ако бизнесът използва WhatsApp за транзакции с потребителите по начина, по който използва Messenger и Instagram?
Отговорът зависи изцяло от представата за сигурен messenger. Съществува вече дълбоко безпокойство относно това какво се случва зад кулисите по отношение събирането на данни на потребителите и неизбежния обмен на маркетинг услуги между платформите след интеграцията на приложенията на Facebook Messenger, Instagram и WhatsApp.
Може ли Facebook да предоставя B2B маркетинг, облачен хостинг и търговски услуги едновременно с безплатен достъп до шифровани от край до край съобщения, видео и гласово обаждане?
„Ние считаме,че включването на бизнеса е лесно - казват от WhatsApp. - Когато видите каталога на един магазин по време на чат, можете да добавите стока в количката, да изпратите поръчката си и да получите бърз отговор на зададените въпроси. Искаме да дадем тази възможност на повече хора в WhatsApp.“
Мисията на Facebook е монетаризация. „Ние искаме да улесним пазаруването за хората и да дадем възможност на всеки да използва нашите приложения, за да се свърже с потребителите си и да развива бизнеса си. Затова създаваме нови начини, които да позволяват на хората да пазаруват през нашите приложения и да подпомагаме бизнеса да продава онлайн.“ Ако Facebook получава приходи от бизнеса и успешно използва WhatsApp, тогава мощната база данни ще бъде вкарана в употреба за увеличаване на тези приходи. Такъв е бизнес моделът. Тази нова промяна към пазаруване в приложението, в комбинация с планираната интеграция с Messenger и Instagram, сигнализира за настъпването на края на първоначалното приложение за обикновена комуникация, без реклами и без допълнителни натоварвания, което Марк Цукърбърг закупи от Брайън Актън и Ян Кум през 2014 г. за 19 млрд. долара.
Сигурен месинджър, на който имате доверие, или по-обхватна социална медиа, която комерсиализира вашето потребление?
За повечето потребители тази промяна няма да предизвика безпокойство. Но за тези, които искат чист интерфейс и необременена платформа, това може да бъде проблем. Истинското предизвикателство пред WhatsApp е, че е притежание на Facebook. И докато гигантът в социалните медии удържа битката с правителството за безплатно шифроване от край до край, стремежът към използване на търговските възможности ще расте и запазването на комуникационния канал в сегашния му вид, на който разчитат 2 млрд. потребители за изпращане на десетки милиарди сигурни съобщения, няма да устои.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
