Facebook потвърди радикална промяна на приложението WhatsApp

Facebook потвърди радикална промяна на приложението WhatsApp Снимка: Pixabay

Instagram e вече търговска и маркетинг платформа; Messenger е пригоден за извличане на максимални печалби от потребителската база данни. Съществува разлика между комуникацията и търговията. На коя страна ще застане WhatsApp?


Световният лидер WhatsApp, внезапно и без предупреждение, потвърди плановете си да стане търговски сайт за пазаруване и маркетингов инструмент за бизнеса. Този риск съществуваше от момента, в който Facebook придоби платформата. Сега всички страхове, че Facebook ще използва WhatsApp, който има над 2 млрд. потребители, за търговски цели, стават все по-реални.

Има ли значение, ако бизнесът използва WhatsApp за транзакции с потребителите по начина, по който използва Messenger и Instagram?

Отговорът зависи изцяло от представата за сигурен messenger. Съществува вече дълбоко безпокойство относно това какво се случва зад кулисите по отношение събирането на данни на потребителите и неизбежния обмен на маркетинг услуги между платформите след интеграцията на приложенията на Facebook Messenger, Instagram и WhatsApp.

Може ли Facebook да предоставя B2B маркетинг, облачен хостинг и търговски услуги едновременно с безплатен достъп до шифровани от край до край съобщения, видео и гласово обаждане? 

Ние считаме,че включването на бизнеса е лесно - казват от WhatsApp. - Когато видите каталога на един магазин по време на чат, можете да добавите стока в количката, да изпратите поръчката си и да получите бърз отговор на зададените въпроси. Искаме да дадем тази възможност на повече хора в WhatsApp.“ 

Мисията на Facebook е монетаризация. „Ние искаме да улесним пазаруването за хората и да дадем възможност на всеки да използва нашите приложения, за да се свърже с потребителите си и да развива бизнеса си. Затова създаваме нови начини, които да позволяват на хората да пазаруват през нашите приложения и да подпомагаме бизнеса да продава онлайн.“ Ако Facebook получава приходи от бизнеса и успешно използва WhatsApp, тогава мощната база данни ще бъде вкарана в употреба за увеличаване на тези приходи. Такъв е бизнес моделът. Тази нова промяна към пазаруване в приложението, в комбинация с планираната интеграция с Messenger и Instagram, сигнализира за настъпването на края на първоначалното приложение за обикновена комуникация, без реклами и без допълнителни натоварвания, което Марк Цукърбърг закупи от Брайън Актън и Ян Кум през 2014 г. за 19 млрд. долара.

Сигурен месинджър, на който имате доверие, или по-обхватна социална медиа, която комерсиализира вашето потребление?

За повечето потребители тази промяна няма да предизвика безпокойство. Но за тези, които искат чист интерфейс и необременена платформа, това може да бъде проблем. Истинското предизвикателство пред WhatsApp е, че е притежание на Facebook. И докато гигантът в социалните медии удържа битката с правителството за безплатно шифроване от край до край, стремежът към използване на търговските възможности ще расте и запазването на комуникационния канал в сегашния му вид, на който разчитат 2 млрд. потребители за изпращане на десетки милиарди сигурни съобщения, няма да устои. 

Още по темата във

facebook