
Instagram отбеляза 10 години от създаването си: Каква е тайната зад грандиозния му успех?
- SEO & социални медии
- Източник: Le Parisien
- Автор:

Преди няколко дни, на 6 октомври, платформата отбеляза десет години от създаването си. Основана от двама американски студенти, Кевин Систром и Майк Крийгър, социалната мрежа се специализира в споделянето на редактирани с помощта на филтри снимки.
Две години по-късно безплатното приложение, което показва перфектни снимки в стил Polaroid, бе закупено от конкурента си Facebook за рекордните 1 милиард долара.
Сега Instagram има един милиард потребители месечно, а различните марки и знаменитости са го превърнали в бляскава витрина. За историята на градиозния му успех пише Дамиен Ликата Карузо за Le Parisien.
Каква е успешната формула на Instagram вече десетилетие?
През всичкото това време платформата остава на върха сред най-изтегляните и използвани приложения, показват годишните класации в бранша.
Още от старта си през 2010 г. Instagram привлече общност от верни последователи благодарение на съвършено новата си концепция. Това съвпадна и с избора на перфектния момент във времето: с масовото навлизане на смартфоните, снабдени с камери и с многобройни приложения. Както разказва Кевин Систром, един от съоснователите: „Бях на почивка в Мексико с годеницата си. Тя поиска да сподели снимка от плажа в Instagram и ме посъветва да добавя филтри, за да стане още по-ефектна. След няколко седмици стартирахме приложението, хората бързо се влюбиха в него и започнаха да го теглят масово.“
В началото са само 13 служители, които работят почти по 24 часа в денонощието и им е трудно да поддържат мрежата, но две години по-късно Facebook придобива обещаващата платформа и Instagram постепенно добавя нови видео формати, някои от тях взаимствани от конкуренти като Stories, IG TV и напоследък Reels. Стремежът за събиране на харесвания става норма, първите инфлуенсъри привличат рекламодатели и нещата се завъртат главоломно. По същото време доверието към Facebook е подкопано от противоречия относно използването на личните данни на потребителите, затова калифорнийският гигант намира своя спасителен пояс в новото си дъщерно дружество.
Въпреки несъмнения търговски успех, двамата съоснователи Систром и Крийгър в крайна сметка напускат през 2018 г. след шест години обтегнати отношения с мениджърския екип на Facebook.
Те искаха да популяризират изкуството, да дадат място за изява на творци от различни жанрове и да спомогнат за формирането на общности, но Instagram пое в съвсем друга посока. Според вътрешните данни на компанията 90% от потребителите всъщност следват минимум по една търговска марка в платформата.
А сега накъде?
След десетилетие на луд растеж Instagram е изправен пред същото предизвикателство като Facebook: налага се да бъде обновен, за да не се превърне в овехтялото приложение на едно вече позастаряло поколение.
Днес в сегмента на юношите и младите хора Instagram е принуден да се състезава с Snapchat с неговите атрактивни филтри и с TikTok, който привлича най-малките с кратките си и ритмични видеоклипове.
В публикация в официалния си блог по повод 10-годишнината си от Instagram очертаха плановете си занапред: „За да се адаптираме към утрешния свят, ние също трябва да се развиваме. През следващите няколко месеца ще въведем някои важни промени, едно от които ще бъде подобряването на съобщенията. Ще помислим и за решения, които биха позволили на малкия бизнес да продава по-бързо своите продукти.“
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
