Искаш такси? Първо изпрати селфи с маска!

Искаш такси? Първо изпрати селфи с маска! Снимка: pixabay



Юбер ще пуснат в приложението си функция за селфи, за да могат шофьорите да бъдат сигурни, че пасажерите разполагат с маска, преди да приемат поръчката им. Това ще се прилага при случаи, в които вече е установено, че пътниците преди са се возили без предпазно средство, покриващо носа и устата. Скенерът, който ще се използва в САЩ и Канада до края на септември, ще търси маска или друго предпазно средство. 

Понастоящем шофьорите са длъжни да се снимат всеки път, преди да започнат работната си смяна. 
Ако скенерът не установи наличието на маска, шофьорът бива блокиран и възпрепятстван да използва приложението и да превозва пътници.

Юбер въведоха политиката „Без маска - без превоз" на 18 май и я удължиха за неопределено време поради продължаващата пандемия, изисквайки както от превозвачите, така и от пасажерите да носят маска по време на целия път.
Шофьорите и клиентите могат да отменят пътуването, без да бъдат таксувани, ако съобщят, че отсрещната страна е неизрядна и не разполага с предпазно средство. Съпротива спрямо въведените мерки може да доведе до деактивиране на акаунта.
 
В туит шефът на Юбер Дара Хосровшахи заяви, че новата функция на приложението е въведена с цел защита на здравето на шофьорите и клиентите. „Всички сме заедно в това", написа той.


Без лицево разпознаване


„Определено искахме да сме сигурни, че насочваме тази функция към пътници, които сега започват да изпозват услугите ни и може би не са напълно наясно с политиката ни за използване на маски“, каза Сачин Канзал, старши директор на Юбер.

От компанията заявиха, че функцията не използва технология за лицево разпознаване, а просто открива маската като „обект" на лицето. Снимките ще се съхраняват в продължение на 96 часа, за да служат като доказателство при потенциални спорове, а след изтичане на срока всички данни ще бъдат перманентно изтривани.


От Юбер споделиха, че са раздали на шофьорите маски, ръкавици, дезинфектант за ръце, спрейове и кърпички на стойност 50 милиона долара и са разпространили маски на 1,4 милиона шофьори в световен мащаб.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: