Каква е оптималната продължителност на съня при възрастните хора

Каква е оптималната продължителност на съня при възрастните хора Снимка: Pixabay

Кардиолозите съветват: Осем часа на ден – нито повече, нито по-малко – това е оптималното количество сън за възрастните хора. Отклонението от нормата във всяка посока носи сериозни рискове за здравето.

Според кардиолога Владимир Хорошев осем часа сън е „златният стандарт“ за хората от всички възрасти. Смята се, че това е точно необходимото време за пълно възстановяване на организма. Въпреки това, понякога младите хора могат да си позволят по-дълга фаза на бодърстване, тъй като техният организъм сравнително по-лесно може да се справи с негативите от лишаването от сън.

Но започвайки от около 55-60-годишна възраст, режимът на сън вече се налага да се спазва с пълна отговорност. В противен случай липсата на почивка рано или късно ще доведе до проблеми с мозъка, сърцето, черния дроб и стомаха. Причината за това е, че вътрешните органи просто няма да имат достатъчно ресурси за нормално функциониране, понеже тези ресурси се възстановяват само по време на сън.

Същевременно трябва да се отбележи, че прекаленото време, прекарано в сън, също е опасно за възрастните хора. След пенсиониране многото свободно време често ги изкушава да спят по девет, десет или дори единадесет часа. Но научни изследвания  показват, че подобен режим увеличава риска от атеросклеротично мозъчно увреждане или енцефалопатия. Всъщност това е директният път към сенилната деменция.