Британски палеонтолози откриха нов вид динозавър

Британски палеонтолози откриха нов вид динозавър Снимка: http://www.creazionismobiblico.it

Палеонтолозите от Университета в Саутхемптън откриха нов вид динозавър, който е живял на Земята преди 115 милиона години и е принадлежал към същото семейство както и тиранозаврите, предава телевизионният канал Sky news.

Съгласно резултатите от изследването на четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година, учените заключиха, че фосилите принадлежат на неизвестен досега на науката динозавър. Според изводите на палеонтолозите този вид е обитавал планетата по време на периода креда и принадлежи към семейството на тераподите, което включва и тиранозавъра, а дължината му е достигала до 4 метра. На новооткрития вид учените дават латинското наименование Vectaerovenator inopinatus.

„Данните за тераподовите динозаври в Европа от този период не са толкова много, затова е важно да имаме възможност да разширим представите си за видовото разнообразие на динозаврите през онази епоха", заяви аспирантът Крис Бейкър, ръководител на проучването.

Телевизионният канал Sky news напомни, че през 2019 г. на остров Уайт са открити четири кости от врата, гърба и опашката на динозавър. По-късно експертизата показа, че вкаменелостите най-вероятно принадлежат на един и същ вид динозавър, за който се предполага, че е живял на север от бреговете на остров Уайт.