Министър Комитова: Катастрофата на “Струма” не е обикновена, тя е катастрофа плюс пожар

Министър Комитова: Катастрофата на “Струма” не е обикновена, тя е катастрофа плюс пожар Снимка: МРРБ

Спешно трябва да ограничим скоростта в участъка на инцидента

"Тук има нещо много странно, което прави впечатление. Този пожар е възникнал много бързо и се е разгорял. Това става в много особени случаи", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в предаването „Денят започва на БНТ. 

Тя допусна, че е възможно в салона на автобуса да е имало предмети, които са се разгорели много бързо и не са оставили време за реакция. Прави впечатление липсата на реакция на шофьора – не прави никакъв опит да излезе от автобуса, а има най-много време. Познавал е този път, каза още министър Комитова и напомни, че съвременните автобуси са оборудвани с противопожарни системи. 

В деня на катастрофата с автобуса на „Струма“ възложих проверка и очаквам доклад за участъка. Вчера прокуратурата възложи същата проверка. Докладът все още не е приключен, каза още министърът.

"Този път не е нито магистрала, нито скоростен път. Започнал е като проект 2002 г. През 2006 г. има второ разрешение за строеж за няколко пътни възела. През 2007 г. получава Акт 15. ДНСК отказва да издаде Акт 16 заради незавършени отчуждителни процедури. Оттогава досега стои като такъв път – нито скоростен, нито магистрала. Имал е ограничение на скоростта от 90 км/ч. Не мога да кажа защо през 2013 г. има решение да се вдигне на 120 км/ч", каза още регионалният министър. И обърна внимание, че скоростта е свързана с профилите и наклоните на пътя. При магистрала заради скоростта пътят трябва да бъде с по-малки наклони и плавни завои, допълни тя.

Виолета Комитова информира, че по договор от април т. г. на 2 частни фирми е възложено да се поднови маркировката, но работата не е завършена в пълен обем. Мантинелата на мястото на инцидента е направена по проект от 2002 г., когато нормите са били такива. Тя не е извън нормите. Тогава мантинелата е била по правилата. По-късно се въвеждат мантинели с полегати участъци в двата края, подчерта тя.

"Никой не говори, че се е случило през нощта, че е валял дъжд, че пътят е бил хлъзгав, че е имало отблясъци", посочи министър Комитова.

"Това е катастрофа, съчетана с пожар. Обхванал е предмети, които много бързо изгарят и не е имало време за реакция", подчерта тя.

"Не мога да се произнеса за причините за катастрофата, не участвам в следствените действия", каза министър Комитова. 

"Не ни се занимаваше с АМ „Струма“. Не съм предполагала, че е в такова състояние. Тази катастрофа отвори темата", заяви министър Комитова. - "Ще се опитаме да променим нещата. Ще видим по физически параметри, наклони и завои, този път на каква категория отговаря. Ще коригираме скоростта с нови знаци, ще подобрим маркировката, ще форсираме фирмата да си завърши маркировката и ако можем да приключим отчуждителните процедури и да се издаде Акт 16 ще бъде добре", каза още тя.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: