До половин година пускат движението по 7-километров участък от пътя Ботевград – Видин

До половин година пускат движението по 7-километров участък от пътя Ботевград – Видин Снимка: wikipedia.org

До средата на февруари стартират процедури за подробен устройствен план и технически проекти за липсващия участък между Враца и Монтана

До половин година ще направим опит да пуснем движението по новоизграден 7-километров участък от скоростното трасе Видин – Ботевград, между Новачене и Скравена. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който днес инспектира строителството на бъдещия скоростен път от Монтана до Ботевград. 

Не останах никак доволен от състоянието на обхода на Враца и участъка между Монтана и Враца, отбеляза министър Шишков. Той напомни, че за въпросните отсечки преди години е имало изготвена оценка за въздействие върху околната среда и концепция за проект, но се е оказало, че трасето е неподходящо. В тази връзка до средата на месец февруари ще бъде започната процедура за възлагане на подробен устройствен план и разширен идеен проект за трасето.

Той изрази очакване след Великден да започне строителството и на отсечката Ружинци – Монтана. "Ще се работи ударно, за да се извърши отчуждаването и да започнем строежа“, увери регионалният министър.

Той изтъкна, че в останалите участъци строителството тече в добри темпове и ще бъдат завършени. Забавяне ще има само заради преправянето на първоначалния проект, от който ще отпаднат заложените кръгови кръстовища, срещу които са протестирали и местните жители през 2020 г. 

Според арх. Шишков най-напреднало е строителството на скоростния път малко след Видин до Ружинци. Първият участък при Видин е по-назад в изпълнението. Строителството на етапа Мездра – Ботевград върви по график, но за съжаление има забавяне поради проблеми с техническото решение, както и все още неодобрени ПУП-ове за новите пътни възли. 

Единственият начин тунелът под Петрохан да стане, е да се изгради с различен икономически подход, чрез концесия, защото държавата няма да може да го изгради в обозримо бъдеще при нужда от 20 млрд. лв. за всички липсващи магистрали“, коментира още министър Шишков. Той посочи пред представителите на местната власт, че проектът за тунел и довеждащо трасе към София е много важен за целия Северозапад.В момента АПИ работи в тази посока, има възложена процедура за ОВОС, трасето е ясно. То е с около 80 км по-кратко, отколкото това, което изгражда държавата в момента. При всички положения ще форсираме колкото се може по-бързо да се завърши екологичната оценка. Но хората трябва да знаят, че държавата няма да има финансова възможност да завърши скоро това трасе“, подчерта министърът. 

Той напомни, че само строителството на скоростния път от Видин до Ботевград ще струва над 1 млрд. лв. на бюджета. „За да не се превръща в поредната строителна илюзия,тунелът под Петрохан, предлагам, след като държавата свърши своята част – направи ОВОС и определи трасе, да помислят политиците и да предложат на хората да се направи процедура и да бъдат дадени на концесия“, коментира арх. Шишков.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: