Спортният гигант Nike се включва в кръговата икономика

Спортният гигант Nike се включва в кръговата икономика Снимка: scmp.com

Наред с многото си производства на спортни облекла, обувки и аксесоари, Nike от години провежда своя програма за популяризиране на спорта

И докато производствата на марката следват строги стандарти в съчетание с авангарден дизайн, то популяризаторските им кампании са поле за експерименти и иновации

Така през лятото на 2018 г. Nike откри поредната си тренировъчна баскетболна база в... църква – храмът „Богоявление” в Чикаго, построен през 1895 г. Идеята на новата зала със закачливото име Just Do It at The Church беше да се превърне в школа по баскетбол за деца, младежи и за всички, решили да се пробват под коша – една програма в действие, която според popupcity.net се обновява непрекъснато. 

Бившата църква и настояща спортна зала постепенно се е превърнала в притегателен център за любителите на баскетбола, с други думи – със съдействието на Nike и местната общност в мегаполиса има още едно притегателно място за децата и младежите, което им предлага позитивни и полезни занимания. 

Снимка - blockclubchicago.org

В крак с времето, сега Nike реализират нова идея, вдъхновена от екологията и опазването на планетата - първата баскетболна площадка от рециклирани материали. Nike направиха своя екозавой в Хонконг, като създадоха корт от 20 000 чифта използвани маратонки. Новото игрище следва утвърдения вече дизайн в ярки цветове, така че от въздуха теренът да изглежда като произведение на изкуството.

Shek Lei Grind Court е разположен на покрива на едноименния шопинг център в града-остров. Игрището е покрито с Nike Grind – подово покритие от рециклирани материали, в т.ч. пластмаса, каучук, стиропор, кожа, текстил и омекотяваща пяна от стари спортни обувки. 

Спортната общественост на Хонконг посреща ентусиазирано новото спортно съоръжение и вече е изготвила програмата му. Пред scmp.com треньорите са споделили единствените си опасения, че игрището със сигурност ще се превърне в любимо място за любителите на селфи и това може би ще смущава тренировките.

Кампанията Nike Grind със своя слоган „Повече ефективност, по-малко отпадъци“ е част от програмата на спортната марка да намали въглеродния отпечатък от производствата си и да сведе до минимум отпадъците чрез кръгова употреба.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: