Искате да карате електромобил? Може и да не е скъпо!

Искате да карате електромобил? Може и да не е скъпо! Снимка: youtube.com

Германският стартъп e-Revolt префасонира коли с двигатели с вътрешно горене в електромобили за 8 часа, т.е., един работен ден

Концепцията не е нова, но досега трансформацията отнемаше от две седмици до шест месеца. Тайната на e-Revolt е разработен от тях универсален модул, съвместим с 42 модела коли от водещи производители като VolkswagenGolf и Polo, AudiA3, SeatLeon и др. 

„Сваляме двигателя с вътрешно горене и го заменяме с нашия универсален комплект, който се вписва в мястото на стария двигател”, обяснява пред Euronews Тимо Уолдън, един от първите инвеститори на компанията.

Освен свалянено на стария двигателен блок и замяната му с универсалния комплект, услугата включма и пълно дигитализиране на автомобила. Цената на преработката, заедно с новите компоненти е между € 12 000 и € 15 000 – далеч под цената на нов електромобил. 

Въпреки че текущото оборудване е насочено към модели на определени марки, e-Revolt приемат и индивидуални поръчки. Но търси ли се тяхната услуга? 

„95 % от хората са много положително настроени. А имаме клиенти, които преустройват по този начин втората кола на домакинството си”, казват от e-Revolt. Позицията на автомобилопроизводителите и търговците на коли е малко по-различна, макар че и те оценяват добрата идея.

„Мисля, че в бъдеще можем дори да работим заедно, защото компаниите знаят, че истинското решение не е да се изхвърли неекологичната кола, за да се купи екологична”, казва Тимо Уолдън, подчертавайки, че тяхната идея „вкарва” автомобилите с двигатели с вътрешно горене в кръговата икономика.

Батерията, която e-Revolt предлага, позволява пробег от 250 до 300 км с едно зареждане, но компанията вече работи за подобряването на тази производителност. 

„Това е предимсото на e-Revolt - нашите решения са модулни. Ако един ден се появи по-добра батерия, можем да заменим веднага предишната, ако клиентът желае – докато конвенционалните производители въвеждат нови батерии за две до три години, че и повече”, обяснява Уолдън. Идеята му е e-Revolt не само да удължи живота на по-старите коли, но да привлече към идеята и собствениците на по-нови бензинови автомобили.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: