Кои коледни подаръци ще бъдат хит в разгара на пандемията

Кои коледни подаръци ще бъдат хит в разгара на пандемията Снимка: pixabay

Пандемията ни накара не само да преосмислим отношението си към близките си хора, но и наложи нови, интересни тенденции в избора на коледните подаръци.

Пантофите, анцузите, пижамите, маскарадните и медицинските маски се очертават като новите хитове сред подаръците в навечерието на 2021 г., пише vedomosti.ru. Това е още едно недвусмислено доказателство за това как коронавирусът успя да промени не само нашето ежедневие, но и празниците ни.

Средностатистическият жител на САЩ харчи около 1500 долара за подаръци за семейството и приятелите си, съобщава консултантската компания Deloitte. Тази година обаче повечето американци (74% според данните от проучването) планират да купят за Коледа не традиционния асортимент от подаръци, а по-практични неща като домашни дрехи, хоби артикули, предмети за дома или декорации.

Аналогични са и резултатите от проучване на изследователската платформа на модната индустрия Lyst, които също отбелязват бум в търсенето на удобни всекидневни облекла и обувки по целия свят още от пролетта насам.

Сандалите и пантофите с марка Birkenstock попаднаха в списъка на най-желаните стоки. На челни позиции са и маратонките, шортите и спортните панталони на Nike и Adidas и ботушите на австралийската марка Ugg, която преживя истински разцвет по време на пандемията. Според доклада на Lyst за третото тримесечие в началото на празничния сезон поръчките на продуктите на Ugg бележат ръст с почти 25% седмично.

Друг интересен момент е увеличеното търсене на домашни любимци – почти половината от американците възнамеряват да подарят на близките си домашни любимци, което очевидно е свързано с дългите часове, прекарвани у дома. Същата тенденция отбелязва Deloitte и на руския пазар. Според Wildberries и Raiffeisenbank руснаците са купували 8 пъти повече продукти за домашни любимци онлайн през 2020 г., отколкото през същия период на миналата година.

Продажбите на козметика също се увеличават, а търсенето на пижами, според Wildberries, е нараснало със стотици проценти от началото на пандемията. „Хората прекарват много повече време вкъщи и най-накрая имат време да се погрижат за състоянието на кожата си. Те не само купуват пижами и интериорни свещи в промишлени количества, но и не са безразлични към продуктите за кожа и коса“, пояснява Евгения Котова, маркетинг директор на марката Blom Microneedle Eye Patch. 

Съвсем очаквано най-големият спад (34%) е при празничните пътувания и останалите коледни забавления на открито. Като цяло 40% от анкетираните са посочили, че ще похарчат по-малко средства отколкото преди една година, което е невиждан от времето на финансовата криза срив.

pixabay

Тази година ще липсва обичайното предпразнично суетене в търговските центрове. Повече от половината от анкетираните американци признават, че заради коронавируса се притесняват да посещават моловете преди Коледа. Само 28% от тях не са готови да се откажат от традиционния начин на пазаруване, но дори и сред тях мнозинството ще предпочете малките магазинчета в близост до домовете си пред големите търговски центрове.

Повече от 73% от американците ще поръчат коледни подаръци онлайн. Други 43% ще използват изцяло нова услуга – директна експресна доставка от магазин. Търговците на дребно започнаха да я предлагат по време на пандемията и интересът към нея не спира да расте.

Въпреки всички проблеми, с които се сблъсква бизнесът в условията на пандемия, корпоративните подаръци няма да изчезнат и тази година. Компаниите, особено от малкия и средния бизнес, възнамеряват да ограничат много разходите си в края на годината, но няма да се откажат от практиката на фирмените подаръци, коментира маркетинговият консултант Юлия Зеленюк. „Всяка компания трябва да напомни на клиентите за себе си, да се опита по някакъв начин да съживи пазара", обяснява тя.