Французите все по-често препродават коледните си подаръци

Французите все по-често препродават коледните си подаръци Снимка: pixabay

Според платформата за електронна търговия Rakuten броят на хората, които го правят или обмислят да го направят, все повече се увеличава

Дните след празниците за мнозина са последвани от въпроса какво да правят с грозния пуловер и ужасната халба за бира в стил арт деко, които са получили за Коледа, пише Le Figaro. За да не събират прах подобни нежелани подаръци в килера, някои избират да ги препродадат. Според доклада на OpinionWay, направен за платформата за електронна търговия Rakuten, броят на хората, които се решават на тази стъпка, се увеличава с всяка изминала година. Във Франция например те вече са 40%, или това е ръст с 2% в сравнение с 2019 г.

Тази тенденция е особено видима сред 18 - 24-годишните, се посочва в изследването. 57% от младите хора на тази възраст одобряват идеята. Възрастните имат повече скрупули – 73% от хората над 65 години твърдят, че никога не са препродавали подаръците си и дори не им е хрумвало да го направят. „Младите хора са много по-склонни да обявят за продан своите подаръци. Освен това на много от тях се подаряват високотехнологични стоки, съответно след това те препродават старите си модели или пък артикулите, които са получили в два екземпляра“, обяснява Елен Сламич, директор по продажбите в Rakuten France. Платформата очаква през следващите няколко седмици след празниците iPhone 10s и други подобни джаджи да се появят на сайта ѝ за продажба, тъй като собствениците им вече ще разполагат с подобрената им версия.

Радващото според доклада обаче е, че още по-популярно от препродажбата е дарението. 45% от участниците в проучването във Франция предпочитат да подарят ненужния си подарък, без да получат някаква финансова компенсация. Сред най-щедрите отново са 18 - 24-годишните и 65-годишните. 

Според изследването пандемията е ускорила пазара на вещи втора употреба, който през последните 16 години се разраства . „Затварянето и отменените празници дадоха на французите време да си разчистят домовете. През април видяхме силен ръст при препродажбите, който не спадна след отмяната на локдауна. В същото време все повече хора осъзнават важността на рециклирането, кръговата икономика и оползотворяването на различните продукти“, обяснява още Сламич.

Въпреки всичко темата остава табу. Само 22% от анкетираните са отговорили, че биха признали на човека, който им е направил подарък, че са го продали.
Проучването е проведено между 24 и 27 ноември 2020 г. и в него са взели участие 1002 французи над 18-годишна възраст.