Facebook пусна чат бот, който може да съчувства и да отговаря на въпроси

Facebook пусна чат бот, който може да съчувства и да отговаря на въпроси Снимка: pixabay

Част от тестовете засега са неуспешни, защото ИИ започнал да обижда потребителите.
Facebook пусна нов чат бот, който може да съчувства, да подскаже отговор на въпроса на потребителя и да демонстрира индивидуалност.
Той е бил обучен с помощта на 1,5 милиарда публикации и коментари на живи хора, които разработчиците взели от сайта Reddit.

Създателите отбелязват, че 49% от потребителите във Facebook предпочитат да взаимодействат с чат бот, а не с друг човек. Те обаче отбелязват също, че обучението на изкуствения интелект (ИИ) с помощта на платформа като Reddit има своите недостатъци.

Например по време на тестовете Blender може да започне да обижда потребителите, а в други диалози - да говори измислени факти. Изследователите се надяват, че някои от тези проблеми ще бъдат решени с помощта на други модели.
 

Във Facebook също така сравняват производителността на Blender с най-новия чат бот на Google - Meena. 67% от анкетираните в социалните мрежи са заявили, че Blender пише „по-човешки“ от Meena.

„Ние постигнахме това благодарение на новата технология за чат бот - тя включва подобрена техника на декодиране, нова комбинация от навици и модел с 9,4 милиарда параметри. Това е 3,6 пъти повече от параметрите на най-голямата от съществуващите системи“, се казва в съобщението за пресата.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: