Кои са главните маркетингови митове, свързани с хранителните добавки

Кои са главните маркетингови митове, свързани с хранителните добавки

Бъдете нащрек

Според проучване от 2023 г. 74% от възрастните американци приемат витамини, пребиотици и други подобни, съобщаваThe Conversation Не всичко, което е широко известно за тези добавки обаче, е вярно.

Много хора вярват, че хранителните добавки ще им помогнат да водят по-здравословен начин на живот. Съществуват обаче и маркетингови уловки, свързани с тези вещества.

Апелиране към природните компоненти

Някои от нас смятат, че ако някой компонент е от натурален произход, то той непременно е "добър". Това обаче не винаги е така. Маркетолозите искат да мислите, че "природното" е по-добро от "изкуственото", дори ако няма научни доказателства за това.

Колкото повече приемаме нещо полезно, толкова по-добре

Истината е, че организмът ни строго регулират нивата на витамини и минерали, които консумираме. При липса на дефицит на което и да е вещество, употребата му под формата на добавка не винаги води до подобрение на здравето.Най-вероятно организмът просто ще изхвърли излишъка заедно с урината

Приемане на добавки "за всеки случай"

Хранителните добавки често съдържат многократно препоръчителната дневна доза от определен витамин или минерал. Излишъкът от витамин С например може да доведе до диария, гадене, стомашни спазми и др., излишъкът от витамин D - до гадене, повръщане, камъни в бъбреците. Добавките също така могат да взаимодействат с предписани лекарства.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: