Медици откриха нова опасност при дефицит на витамин D
- Здравни
- Текст:
Снимка: https://pixabay.com/
Липсата на витамин D заплашва да изостри възпалителните процеси
Това твърдят експерти от Южноавстралийския институт по здравеопазване и медицински изследвания.
Както пише списание International Journal of Epidemiology, те са изследвали данни от почти 295 хиляди души и са открили връзка между нивата на витамин D и С-реактивен протеин, биомаркер за възпаления в организма.
С-реактивният протеин се произвежда в отговор на нараняване и инфекция и нивата му са значително повишени у хора с дефицит на витамин D.
Според авторите на статията е вероятно витамин D да има противовъзпалителни свойства, но са необходими повече изследвания, за да се потвърди тази версия.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Кой ще изпълни химна на Световното първенство по футбол?
Нидерландия откри първата в света ферма за производство на месо без клане на животни
„Стани богат“ с акции на SpaceX
Цените на газа в Европа паднаха под 600 долара за хиляда кубични метра
Челен опит: И Вучич реши да подаде оставка, за да стане премиер
Измами дебнат любителите на кратките пътувания и удължените уикенди през лятото
NASA обяви състава на екипажа на лунната мисия „Артемида-3“
Мястото на падане на астероида, унищожил динозаврите, е останало горещо милиони години
Трафикът на нефтени танкери през Суецкия канал през април е нараснал с една трета
КЕШ клуб
300
3 000
30 000