Китай започва масово производство на два модела автономни коли

Китай започва масово производство на два модела автономни коли Снимка: autonomousvehicleinternational.com

Електромобилът на Changan Auto ще може да се движат автономно със скорост до 80 км/ч, а допустимата скорост за модела на BAIC Motor е 50 км/ч

Миналата година китайските власти възложиха на девет автомобилни производители да проведат публични изпитания на автономните си модели, за да насърчат внедряването на електромобили със системи за асистирано шофиране. 

Changan Auto и BAIC Motor ще започнат тестовете за безопасност на своите модели в определени зони в Пекин и Чунцин. И двете компании са държавни, отбелязва Reuters, допълвайки че китайското Министерството на промишлеността и информационните технологии за първи път одобрява за масово производство автономни превозни средства от трето ниво

Didi, BAIC ink self-driving pact - Chinadaily.com.cn
BAIC Motor autonomous car,  сншмко chinadaily.com.

Автомобилната индустрия класира колите с асистирано шофиране в пет нива. Трето ниво е т.нар. „условна автоматизация“ – шофьорът може да не държи волана и да не следи пътя, тъй като системата за автономно шофиране реагира на ситуации, налагащи незабавни действия – например аварийно спиране. В такива случаи водачът има определено кратко време, за да поеме контрола над превозното средство.. 

При тестов пробег през март автономен седан Xiaomi SU7 предизвика катастрофа, в която загинаха трима души. След този инцидент китайските регулаторни органи засилиха надзора върху технологиите за асистирано шофиране. 

През февруари Пекин одобри частично и Full Self-Driving - системата на Tesla за асистирано шофиране от второ ниво. С лицензи на регионалните транспортни регулатори в Китай се тестват и автономни електремобили със системи Pony AI и WeRide от четвърто ниво

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: