От Европа до Австралия за 4 часа: Свръхзвуков самолет ще съкрати времето за полет

От Европа до Австралия за 4 часа: Свръхзвуков самолет ще съкрати времето за полет Снимка: Destinus

Днес полетът от Европа до Австралия с редовен пътнически самолет трае около 20 часа

Но швейцарска компания планира да намали това време до 4 часа със свръхзвуков пътнически самолет, задвижван с водород.

Destinus, която тества прототипи на хиперсамолет от няколко години, съобщи за успешни тестови полети на своя втори прототип Eiger в края на миналата година.

Компанията наскоро обяви, че участва в програма, управлявана от испанското Министерство на науката, като част от плана на правителството за разработване на свръхзвукови полети, задвижвани с водород.

Центърът за технологично и индустриално развитие, който наблюдава програмата на министерството, е избрал проекта като стратегическа инициатива в рамките на своя План за аеронавигационни технологии (PTA).

Проектът с обща текуща инвестиция от 12 милиона евро включва компании и технологични центрове, както и испански университети.

Водородната енергия е обект на много изследвания и разработки. Привържениците й изтъкват нейната екологичност, тъй като основните странични продукти при изгарянето на водорода са топлината и водата.

Количеството генерирана топлина е предизвикателство при дизайна. Изследователи от Кралския технологичен университет в Мелбърн (RMIT) наскоро разработиха 3D отпечатани катализатори, които според тях могат да позволят хиперзвуков полет и да действат като охлаждащ агент за борба с екстремната топлина, генерирана, когато самолет лети със скорост 5 пъти скоростта на звука, тоест около 6100 километра в час.

При тези скорости бъдещите търговски авиокомпании ще могат да летят между Лондон и Ню Йорк за около 90 минути.

Швейцарската компания Destinus твърди, че за нейната технология ще трябват само 4 часа и 15 минути от Франкфурт до Сидни, в сравнение с 20 часа днес, а полет от Франкфурт до Шанхай за 2 часа и 45 минути, 8 часа по-бързо от сега.

От юни 2022 г. Destinus си партнира с испанския производител на двигатели ITP Aero, за да създаде съоръжение за изпитване на водородни двигатели. Безвъзмездна помощ от испанското правителство ще финансира изграждането на тестово съоръжение близо до Мадрид за тестване на ползващи въздух водородни двигатели.

Втори проект за безвъзмездна помощ на стойност 15 милиона евро ще финансира изследване на аспекти на задвижването с течен водород.

Този проект, наред с другото, подчертава амбицията на Испания да бъде в челните редици на разработването и производството на водородни превозни средства в редица сектори.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: