Борави ли разумно новото поколение с парите

Борави ли разумно новото поколение с парите Снимка: https://pixabay.com/

За какво най-често харчат парите си милениалите и какво е наистина ценно за тях.

След разглеждането на въпроса как поколението на милениалите управлява финансите си, решихме да се гмурнем още по-дълбоко в техните сметки.
 

Милениалите обичат да пилеят парите си

Въпреки твърдението, че поколението на милениалите често е обект на неоправдани нападки, научни изследвания от Barclays осигуряват достатъчно доказателства за прахосническите им навици.

Средностатистическият милениал във Великобритания харчи 3312,72 британски лири всяка година за лакомства, храна, кафе, заведения, дрехи и социални контакти. Ето как изглежда статистиката:

Общуване: £ 904,20

Дрехи, обувки, аксесоари: £ 738,96 

Хранене: £ 705,96

За себе си: £ 522,60 

Ежедневни лакомства (кафе): £ 441

Освен това изследването разкрива значителна възможност за спестяване, което позволява на милениалите да спестяват до 10,5 милиарда британски лири, като правят малки промени в своите навици.

Редно е да се отбележи, че две трети от милениалите или спестяват малко, или нищо. Извършването на тези малки промени ще им помогне да спестят допълнително £ 662,54 всяка година.

В допълнение към тези ежедневни разходи, милениалите са виновни, че се отдават на импулсивно пазаруване. Проучванията показват, че 95% от тях признават, че го правят, като един от всеки пет прави импулсивни покупки всеки ден. Важно е да се разбере, че едва 49% от тези купувачи намират покупките за стойностни впоследствие. Една трета от импулсивните купувачи съжаляват за избора си.

Все пак се притесняват за парите си

Парите са повод за притеснения и стрес сред милениалите. Доклад установява, че почти половината от това поколение (45%) се притеснява от дълга, дори повече, отколкото се тревожи за работата или здравето си. И това не е единичен случай.

Друго проучване разкрива, че две трети от тях са разтревожени заради проблемите, които имат с парите. Някои открития на изследването са:

-         – Финансовите притеснения държат будни през нощта 66% от милениалите;

-         – Сред родителите от това поколение 73% са съобщили, че проблемите с парите ги тревожат;

-         – Друга причина за стреса е образът на успешен живот, представен от социалните медии. Най-малко 66% от поколението обвиняват социалния натиск във внасянето на допълнителна тревожност, затова че се очаква да са постигнали определени неща спрямо възрастта им.

Важно е да се добави, че парите са тема, която вълнува всички поколения, но милениалите, особено тези от 18 до 34 години, са очевидно най-силно засегнати.

Нека не пропускаме и факта, че милениалите са изправени пред различни предизвикателства в живота си, включително микро- и макроикономически фактори. Например средният личен дълг между 2010 г. и 2016 г. е нараснал с 28% за лицата във възрастовата група от 16 до 34 години спрямо 5% за лицата на възраст от 35 до 44 години.

Когато говорим за макроикономически фактори, милениалите плащат почти една четвърт (23%) от заплатата си за разходи по жилището, което е много повече в сравнение с бейби-бумърите, които са отделяли средно 17% на същата възраст.

Предпочитат да плащат за преживявания, отколкото за притежания

Множество изследвания показват, че милениалите предпочитат преживяванията пред материалните неща. Проучване на Deloitte поставя пътуванията и опознаването на света като стремеж номер едно за това поколение (57%), последвани от печеленето на по-висока заплата (52%) и закупуването на собствени жилища (49%).

Преминаването от материализъм към опит е довело до растеж на икономиката на „преживяванията” през последното десетилетие. Изследванията установяват, че най-малко 96% от населението на Обединеното кралство е харчило пари за развлекателни дейности през първото тримесечие на 2019 г. Важно е да се отбележи, че дейностите през свободното време включват ресторанти, храна за вкъщи, културни събития, пиене в пъбове и барове и пиенето на така любимото кафе.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: