Стартъп разработи батерии, които се зареждат почти мигновено

Стартъп разработи батерии, които се зареждат почти мигновено Снимка: https://pixabay.com/

Прототипът се зарежда до 80% за 72 секунди

Разработена от швейцарския стартъп Morand, eTechnology има потенциала напълно да промени правилата на пазара на електрически превозни средства.

Предложеното решение са силови батерии, които се зареждат до 80% само за 72 секунди - много пъти по-бързо от традиционните литиево-йонни батерии и дори по-бързо от зареждането на конвенционален автомобил с гориво.

Тази скорост ще допринесе за повсеместното въвеждане на електрически транспорт.

Според Американския петролен институт (API) на средностатистическия собственик на автомобил с ДВГ са необходими две минути, за да зареди колата. Новата хибридна система eTechnology   съкращава това време наполовина — бързото зареждане може да изиграе важна роля в общественото приемане на електрически превозни средства.

Друго предимство, според Morand, е, че eTechnology осигурява много по-дълъг живот на батерията от традиционните литиево-йонни батерии, използвани в електрическите превозни средства днес.

Според стартъпа, по време на тестове, прототип на решението eTechnology - три модула от 2,4 kWh всеки с напрежение 400 V - успя да се зареди на 80% за 72 секунди, 98% за 120 секунди и 100% за 2,5 минути (900 A/360 kW). Geo Technology също проведе независими тестове. Такава висока скорост на зареждане се осигурява от хибридна система, която използва както традиционни технологии за батерии, така и суперкондензатори.

Според Morand, компанията е тествала повече от 50 000 цикъла на зареждане на прототипа на eTechnology, много повече, отколкото могат да издържат конвенционалните литиево-йонни батерии. 


Компанията също така твърди, че технологията е ефективна дори при изключително ниски и високи температури, което я отличаваот с традиционните батерии за електрически превозни средства.
 

Въпреки че тези резултати със сигурност не се отнасят за батерии с капацитет от 100 kWh или повече, използвани в превозни средства с голям пробег, Morand твърди, че технологията е оптимално подходяща за малки градски коли като Citroën Ami, която има капацитет на батерията 5,5 kW , з. Технологията може да бъде полезна и за дронове и електронни велосипеди, които ще се зареждат почти моментално.

Швейцарският стартъп си партнира с все още неназовани партньори, за да пусне технологията на пазара. Очаква се тези батерии да бъдат по-скъпи от литиево-йонните батерии, но с нарастването на производството цената на потенциално революционната технология ще пада.  

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: