
Различни версии за взрива на Кримския мост
- Актуално
- Текст:

Разследващите обаче установиха, че собственик на камиона-бомба е жителят на Краснодарския край Самир Юсубов, който е в чужбина, както сам казва в интервю за Телеграм-канала Baza. Според Телеграм-канала Mash, шофьор на взривилата се машина може да е чичото на Самир, 52-годишният Махир Юсубов. По местоживеенето му са започнали следствени действия, претърсват се жилищата на близките му, които нямат връзка с него от два дни.
Според Mash, през септември камионът е бил на територията на Краснодарския край, след това е пътувал от Ростов на Дон за Краснодар и преминавайки през няколко района, на 8 октомври в 5:52 ч. е засечен на Кримския мост, преди да експлоадира малко по-късно. По предварителни данни са загинали трима души в лек автомобил, пътувал вблизост до камиона.
РБК съобщи, че шофьорът е бил нает по интернет за превоз на торове. Изборът е бил на случаен принцип, така че водачът може да не е знаел за взрива. Тази версия сочи към Русия и мнозина я обясняват с междуособиците в руските силови структури.
Позовавайки се на източник в украинското правителство, Washington Post твърди, че мостът е бил взривен от украинските специалани служби. „Украинска правда” първа писа, че „Подкопаването на Кримския мост е операция на Службата за сигурност на Украйна“. УНИАН също предостави подобна информация, цитирайки собствен източник в украинските правоприлагащи органи.
Представители на украинските власти не са заявили директна намеса в експлозията. Съветникът в президентската канцелария Михайло Подоляк отбеляза, че това е само „началото“, но отдаде експлозията на борбата между службите за сигурност на Русия: "чекистите" (ФСБ) и „военните” (Министерството на отбраната и Генералния щаб).
Министерството на отбраната на Украйна сравни взрива на Кримския мост с потопяването на руския флагман „Москва”. Високопоставени украински служители и военни многократно са заявявали, че смятат Кримския мост за легитимна цел, тъй като според тях полуостровът е част от Украйна, а мостът всъщност снабдява руската армия. От Кремъл винаги са отговаряли на подобни изявления с готовност за ответен удар.
Руската Държавна дума вече предупреди за "неизбежни последствия" в случай, че „украинската следа” се потвърди. Според председателя на комисията по международни въпроси и лидер на Либерално-демократическата партия Леонид Слуцки, отговорът на Русия „трябва бъди твърд, но не непременно в челото".
Кримският мост минава през Керченския проток, свързвайки Таманския полуостров (Краснодарски край) и Крим. Дължината му е 19 км, което го прави най-дългия в Европа. През 2018 г. Путин лично откри моста, чието строителство струваше почти $ 4 млрд. Пускането му в експлоатация трябваше да символизира руската принадлежност на Крим.
Според съобщения в руските медии, движението по незасегнатите автоплатна на моста е възстановено в късния следобед на 8 октомври, а по-късно е възобновен и влаковият транспорт. Руският президент Владимир Путин разпореди повишени мерки за сигурност в района на моста.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
