
Хранителният гигант Kellogg's даде британското правителство под съд – и загуби
- Общество
- Текст:

В унисон с новите правила за превенция на затлъстяването в Англия, съдът постанови, че промоциите на храни и напитки с високо съдържание на сол или захар, ще бъдат ограничени, припомня ВВС. Kellogg's се опитаха да оспори това с аргумента, че в случая не се отчита хранителната стойност на млякото, което се добавя към закуските, но Кралският съд се произнесе в полза на правителството.
Управляващият директор на Kellogg's заяви, че е "разочарован", и посочи, че за тях решението няма смисъл, след като потребителите ще могат да купуват примерно понички и шоколадови пасти на промоция – но не и зърнени закуски.
Новите правила трябваше да бъдат въведени през октомври, но британското правителство ги отложи заради нарасналите разходи за живот. Но тези изисквания така или иначе ще влязат в сила, което ще означава, че храни с високо съдържание на мазнини, захар или сол няма да могат да се предлагат на промоции и на основни места в супермаркетите – на касата, на входовете или в края на пътеки, както и в аналогични случаи или позиции при онлайн продажби.
Популярни марки като Crunchy Nut Corn Flakes и Fruitand Fiber се класифицират като продукти с високо съдържание на захар в сухата им форма. Но Kellogg's твърдят, че когато се приготвят с прясно или кисело мляко, както всъщност ги консумират 92% от потребителите, съдържанието на захар и сол в порция се намалява.
Съдията обаче излезе с железен аргумент – зърнените храни на Kellogg "не се предлагат с инструкции за приготвяне, включващи специално млякото” и в крайна сметка, съдът прецени, че към Kellogg's не е проявено предубеждение, а новите правила са убедителни, пропорционални, рационални и в полза на общественото здраве.
От Kellogg's казаха, че няма да обжалват решението, но призоваха правителството да преосмисли подходите си в борбата срещу затлъстяването. „Чрез ограничаването на този тип реклама и промоциите в супермаркетите, потребителите са изправени пред по-малък избор – и потенциално такъв, който ги насочва към продукти с по-високи цени”, заявиха от компанията, насочвайки стрелите си към твърде чувствителната за момента тема за все по-нарастващите разходи за живот.
Съпротивата на Kellogg's показва и колко податливи са потребителите на промоционални акции и активна реклама на място в търговските обекти - търговски трик, от който компаниите определено не искат да се лишат.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
