Тежката дума на Mercedes-Benz при електромобилите

Тежката дума на Mercedes-Benz при електромобилите Снимка: motor1.com

Електрическият концептуален автомобил на Mercedes-Benz измина 1207 км с едно зареждане на батерията си – почти два пъти по-дълъг пробег от възможния с Tesla.

Елегантният Vision EQXX “се разходи” от Щутгарт, Германия, до Силвърстоун в Обединеното кралство, демонстрирайки визията на Mercedes-Benz за бъдещето, когато електрическите превозни средства ще могат да пътуват на големи разстояния, без водачите да се притесняват дали ще стигнат целта си или поне следващата зарядна станция. За момента тези опасения са една от най-големите пречки за разпространението на електромобилите, смята Business Insider . 

Рекордният пробег на Vision EQXX продължи 14 часа и половина без прекъсване. С това и с пробега от над 1200 км Mercedes-Benz „сложи в джоба си” всички електрически автомобили, които се предлагат на пазара, включително най-издържливия Model S на Tesla, който изминава с едно зареждане малко над 640 км. По-добро постижение до момента имаше само стартъпът Lucid Motors - неговият седан за $ 169 000 изминава 835 км без презареждане на батерията. 

Но освен рекорден пробег, електромобилът на Mercedes предлага и повече лукс, тъй като през 8 часа от над 14-часовото пътуване е работил и климатикът на Vision EQXX. 

Автоекспертите смятат, че Mercedes всъщност не планират да продават Vision EQXX, а са разработили тестов модел. За да оптимизира ефективността, германският автомобилопроизводител е избрал възможно най-лек и аеродинамичен дизайн, тип „капка”. Специално за EQXX Mercedes са разработили и нова батерия от 100 kWh, но с наполовина по-малък обем и 30% по-малко тегло от аналогичното по мощност зарядно устройство на луксозния седан EQS на марката. 

Скептиците казват, че потребителите едва ли се нуждаят толкова от електрическо возило, което могат да карат 14 часа без прекъсване, за да изминат 1200 км наведнъж. Според тях масовото производство на електромобили, както и масовото им навлизане в транспорта, имат нужда по-скоро от по-добри и по-разнообразни зарядни устройства, както и от надеждна инфраструктура. Все пак експертите признават, че постижението на Mercedes е респектиращо.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: