Nissan ще съкрати 20 000 работни места

Nissan ще съкрати 20 000 работни места Снимка: auto.economictimes.indiatimes.com

Мярката ще засегне бази на компанията в целия свят

Вчера японският национален телевизионен оператор NHK съобщи, че към обявените по-рано съкращения на 9 000 работни места, Nissan прибавя още 11 000, като по този начин свива работната си сила с 15%.

Nissan е в криза от ноември, когато обяви 70% спад в печалбите, основно заради интензивната конкуренция на китайския пазар, където силно навлизат местни марки, а продажбите на Nissan за последните четири години са паднали почти наполовина.

Заедно с това компанията все още търси нов индустриален партньор, след като ограничи сътрудничеството си с Renault, а опитът ѝ за сливане с Honda се провали. 

На автомобилното изложение в Шанхай компанията представи концепции за два електрически и два хибридни автомобила, които произвежда с местния си партньор Dongfeng,  но специално по отношение на хибридите изглежда твърде закъсня, като не предвиди възродилото се търсене особено в Северна Америка. И за да не компрометира напълно продажбите, компанията се принуди да продава традиционните си модели с огромни отстъпки

В същото време конкуренти като Toyota, направиха огромен пазарен бум в сегмента на хибридите в Северна Америка, докато на други пазари все по-смело и убедително навлизат китайските EVs и хибриди BYD, Chery и Geely.

По всичко личи, че опитвайки се да се справи, ръководството на Nissan подготвя далеч по-големи промени, отколкото се смяташе досега. Още през ноември компанията съобщи, че ще се наложи да намали производството и съответно – работните места. Но в така обявения мащаб съкращенията звучат катастрофално за десетки хиляди работници в индустрирята, включително около 6 000 в завода на Nissan в Съндърланд, Обединеното кралство. 

Стивън Ма, новият шеф на Nissan в Китай, заяви миналия месец, че компанията му се адаптира твърде бавно в промените на пазара, докато китайските марки се оказват „изненадващо  бързи”.

Експерти от глобалния „разузнавач” в автомобиния пазар Jato Dynamics смятат, че Nissan е атакуван почти на всеки голям пазар, отстъпвайки на китайски конкуренти в много региони в Югоизточна Азия. В съчетание със застоя в търсенето в Япония и Европа, както и несигурността около митата на САЩ, Nissan изглежда изчерпва възможностите да увеличи продажбите си. 

Според експертите това се дължи отчасти на външни фактори, които засягат и други автомобилопроизводители, но отчасти и на продуктовите линии на Nissan, които не са съобразени „с това, което потребителите купуват в наши дни“

Очаква се днес Nissan да потвърди, че загубите на компанията за финансовата 2024/25 година са дори по-големи от прогнозираните $ 540.75 милиона. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: