L’Oréal има нов план, за да насърчи хората да купуват повече козметика

L’Oréal има нов план, за да насърчи хората да купуват повече козметика Снимка: The Globe and Mail

Компанията заяви, че ще започне „агресивен план за пускане на нови продукти“ и рекламни кампании през следващите месеци, за да подтикне хората да купуват козметика отново, въпреки продължаващата пандемия от коронавирус.

Жан-Пол Агон, дългогодишният изпълнителен директор на най-голямата световна компания за красота, призна, че глобалната здравна криза „за съжаление не е приключила", но изрази увереност, че L'Oréal може да процъфти. Тази увереност идва, след като разрастващата се електронна търговия на групата помага за компенсиране на нежеланието от някои клиенти да посещават магазини.


Искаме отново да продължим да настъпваме на пазара - каза той. - Нови луксозни парфюми от Giorgio Armani и Valentino и нов твърд шампоан от Garnier са готови за стартиране, след като L’Oréal се завърна към проекти, които бяха спрени заради COVID-19."


L'Oréal представи по-слаби от очакваните продажби през второто тримесечие, след като ограничителните мерки по цял свят принудиха специализираните магазини и салони за красота да затворят вратите си за клиенти. Единственото добро място беше Китай, вторият по големина пазар на групата след САЩ, където продажбите нараснаха с 30% за трите месеца до юни.


Общите групови продажби през второто тримесечие са 5,85 млрд. евро, което е 19% по-ниско спрямо същия период година по-рано. Анализаторите са очаквали продажбите да паднат с 13,1-15,1%, сочат данните на Refinitiv.


Но L'Oréal все пак успя да продава своите продукти чрез супермаркети и аптеки, които останаха отворени, а също така и да компенсира част от загубите чрез бързорастящата си дигитална търговия. Онлайн продажбите на собствените уебсайтове на групата и тези на търговците на дребно нарастват с 67% през първата половина на годината и сега представляват 25 на сто от приходите в групата.


Г-н Агон прогнозира, че групата ще излезе от кризата, като електронната търговия ще съставлява до 30 на сто от продажбите. „Това е преломна точка за много потребители, тъй като много от тях откриха, че купуват онлайн за първи път“, каза той.


„В страни, където магазините отново се отварят, като Китай и САЩ, онлайн продажбите все още бързо се увеличават - добави той. - Невероятно е, че това е най-голямото явление за нас през последните шест месеца.“


Компанията, която стои зад грим марките, включително Lancôme и Maybelline, успя да ограничи удара по рентабилността си през първата половина на годината, като намали разходите за всичко - от пътуване до наемане. Тя предостави оперативен марж за първото полугодие от 18% в сравнение с 19,5% за същия период преди година.


Въпреки това оперативната печалба за първото полугодие е спаднала с 18,4% до 2,36 млрд. евро, малко по-ниска от очакваната от анализаторите 2,44 млрд. евро. „Измина доста време, откакто видяхме толкова много червено от L’Oréal“, пише в бележка анализаторът на RBC Джеймс Едуардс Джоунс.


Бордът започна вътрешно търсене за замяна на изпълнителния директор, който е начело от 2006 г., и се очаква да обяви избора си през есента. Новият директор вероятно ще заеме поста през 2021 г. Попитан дали би искал да остане на поста председател, г-н Агон отговори, че бордът ще решава. „Ако ме питат, бих го направил с удоволствие и ще е чест“, каза той.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: