Най-теглените песни и албуми за 2021 според Apple Music и Spotify

Най-теглените песни и албуми за 2021 според Apple Music и Spotify Снимка: makeuseof.com

Първото място засега заема откритието Оливия Родриго с нейния пънк-поп химн Good 4U, който е най-тегленото парче в Обединеното кралство и според двете стрийминг платформи.

В световен мащаб нейният дебютен хит Drivers License е най-популярната песен сред потребителите на Spotify, докато аудиторията на Apple предпочете елегантния поп на южнокорейските момчета BTS със сингъла им Dynamite. 

Британските изпълнители са добре представени в Spotify с второто място на диско-поп одисеята Future Nostalgia на Дуа Липа (косоварка по произход), която следва първата позиция на Оливия Родриго - американската певица и актриса от филипинско-немски произход, с най-слушания албум Sour – дебютното издание на чаровната тийнейджърка и мнозина се питат коя е тя.. 

До миналата година Оливия Родриго беше известна като звездата от поредицата на Дисни High School Musical: The Musical: The Series. Но няколко седмици преди 18-ия си рожден ден през януари тази година, тя пусна любовната балада Drivers License, която бързо стана хит, макар и не глобален. Последва я дебютния албум на Родриго - Sour, който според критиците я определи като „най-новата икона на поп музиката“ и е хит номер едно от двете страни на Атлантика.

Добре ситуирани и в двете платформи са и поп-звездите Ед Шийрън, Тейлър Суифт, BTS, Бад Бъни, Дрейк и Джъстин Бийбър.

До 31 декември има още време и след като само след десетина дни продажби четвъртият албум на Адел „30” вече е най-продаваният за годината в САЩ, някои анализатори на музикалния пазар очакват и тя да се нареди в топ-10 на поне една от двете най-масови платформи. 

Spotify и Apple Music обхващат 48% от световния пазар за стрийминг на музика. Печалбите от стрийминг платформите помогнаха на музикалната индустрия да се възстанови от пиратската криза от началото на милениума. Но същевременно, разпределението на приходите предизвиква много критики

По-рано тази година комисия от британски депутати призова за "пълно нулиране" на стрийминг пазара, като предложи авторските възнаграждения да се поделят поравно между звукозаписните компании и музикантите, които по сегашната система получават около 16% от генерираните приходи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: