Министър В. Комитова: Бавните процедури изгониха чуждите инвеститори от България

Министър В. Комитова: Бавните процедури изгониха чуждите инвеститори от България Снимка: МРРБ

Кой чуждестранен инвеститор ще чака 6 години за строително разрешение на някакъв по-голям проект?

"Бавните процедури изгониха чуждите инвеститори от България. Ние се борим да ускоряваме този процес като облекчаваме режимите.“ Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в интервю за телевизия България он ер. 

Министър Комитова посочи, че с този тромав институционален процес, който сами сме си създали през норми, закони и институции, сами отказваме инвеститорите. „Кой чуждестранен инвеститор ще чака 6 години за строително разрешение на някакъв по-голям проект. Как да стане това? След 6 години неговата идея може тотално да не е актуална или бизнес идеята или парите да са се свършили и някаква друга случка да се е случила в пазарното пространство. Това е нон сенс“, коментира министър Комитова. 

Друго облекчение, което обаче касае всички хора у нас, е премахване на изискването до 2024 г. всички къщи и апартаменти да имат издадени технически паспорти. „Техническият паспорт е абсолютно ненужен документ, той е необходим само, ако имате намерение да извършвате някакво бъдещо строителство. Спестихме на всички български граждани по едни 1000 лв с отмяната на Наредбата за техническите паспорти на сградите.“, посочи регионалният министър.

Арх. Комитова коментира и темата за повишаване на тол таксите и цената на винетките за леките автомобили. Не е обсъждано повишаване на цената на винетките. „За винетките не е ставало дума за повишаване на цената“, категорична е тя. И посочи, че в момента леките коли осигуряват 75% от приходите в тол системата. Само ¼ от приходите – около 80 млн.лв., идват от тежкотоварния трафик като камиони и автобуси. А пропорцията обаче трябва да е обратната, защото тежките камиони рушат повече пътната настилка. От планираните 1 млрд. лв. приходи са събрани само 380 млн. лв. през 2020 г.

Според нея е установен и още един дефект – системата за тол таксите е разпростряна едва върху 3000 км от пътищата у нас от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа. Първоначалният ѝ замисъл е бил да обхване 16 000 км. Отделно само част от всички поставени камери са следили трафика върху тези 3000 км. 

По отношение на протестите на строителите министърът посочи, че те са разделени на много групи. България има 21 500 строителни фирми по данни на НСИ. Това, че там протестират 10-20 фирми, това не е целият пътен бранш“, каза тя. И припомни думите на председателя на пътната камара инж. Стефан Чайков, че те не протестират за заплати.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: