В градовете на бъдещето няма да има автомобили

В градовете на бъдещето няма да има автомобили Снимка: pixabay

В противен случай те ще станат непригодни за живеене, показва нов доклад на UCL

В новия доклад експертите призовават за намаляване на броя на личните автомобили в градовете. В световен мащаб броят им нараства по-бързо от населението: през 2019 г. са произведени 80 милиона автомобила, докато населението се е увеличило със 78 милиона.

Изследователите заявяват, че в бъдеще градовете трябва да бъдат проектирани да намаляват броя на личните автомобили и да насърчават ходенето, колоезденето. Изследователите твърдят, че общественият транспорт трябва да бъде проектиран като основен вид транспорт за дълги пътувания, а автомобилите трябва да се използват само при спешни или при специални случаи.

В доклада изследователите са създали математически модел за използване на автомобили в град, където жителите ежедневно са използвали частни превозни средства или обществен транспорт. 


Очакваните разходи са свързани с продължителността на пътуването, тъй като това е основен фактор при вземането на решение как да се пътува.

В резултат на това авторите стигат до извода, че след няколко десетилетия градовете с 40 или 50 милиона жители ще заприличат на паркинги.

В този случай пътищата ще имат максимално ниво на задръствания и ще е необходима допълнителна инфраструктура, например алеи, мостове и паркинги, за да се вместят толкова автомобили. В такива условия обичайното време за пътуване ще се увеличи.

Авторите обявиха и своя концепция за подобряване на пътната обстановка. Те предлагат хората да бъдат разделени на групи: едната група може да използва колата в продължение на една седмица, а втората не може, след седем дни - обратно. Този метод помага да се намали средното време за пътуване до работа с 25%.

Авторите също така са анализирали и опита на няколко мегаполиса, които въведоха правила за намаляване на трафика по пътищата, и стигат до заключението, че насърчаването на хората да използват алтернативни видове транспорт работи добре, при такива условия частният автомобил става по-малко привлекателен.

Също така е важно общественият транспорт да стане по-бърз, по-надежден, по-безопасен и по-удобен.

По материали на royalsocietypublishing.org

Още по темата във

facebook