Кимионът: Интересни свойства и неподозирани ползи за здравето

Кимионът: Интересни свойства и неподозирани ползи за здравето Снимка: pixabay

Не е тайна, че тази подправка се цени от хилядолетия не само заради вкуса и аромата й, но и заради лечебните й качества

Богат на желязо, магнезий, фосфор и бета-каротин, кимионът има интересни и полезни свойства, въпреки ниските дози, които обикновено се консумират. В традиционната медицина е известно, че семето предотвратява и облекчава повечето храносмилателни разстройства, помагайки срещу подуване и болки в стомаха.

Но освен това кимионът има висока концентрация на антиоксиданти: витамини А и С, полифеноли, терпени, флавоноиди, алкалоиди. По този начин той намалява оксидативния стрес, една от причините за клетъчното стареене.

Растението има и антисептични и антивирусни свойства, като ускорява излекуването от настинки, и освен това действа противовъзпалително, за борба с ревматизма. Твърди се също, че е много ефективна подправка за отслабване.

Кое е за предпочитане – на прах или семена?

За да получите максимална полза от кимиона, по-добре да го използвате на семена, а не вече смлян. Семената трябва да са добре изсушени, с цвят, вариращ между каки и светлокафяво. Те могат да се съхраняват в продължение на няколко месеца при стайна температура, в херметически затворен съд, далеч от влага и слънчева светлина.

Всеки ден добавяйте към вашите ястия от подправката, а за по-интензивно действие, например при проблеми с храносмилането, можете да я приемате като запарка след хранене: чаена лъжичка в чаша вода, която кипвате, след което изчаквате да си пусне аромата за десетина минути.

По материали на passionsante.be

Последвайте ни в ТЕЛЕГРАМ

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: