Потребителските кредити най-често са за ремонт и обзавеждане

Потребителските кредити най-често са за ремонт и обзавеждане Снимка: raiffeisenbank

Проучване на Райфайзенбанк сочи, че всеки пети кредит за домакинствата през 2020 г. е бил стартиран дигитално

Ремонт на жилището най-често е бил целта на изтеглените потребителски кредити през 2020 г., показват данни на Райфайзенбанк

Близо половината от потребителите (47%) са използвали средства от банката, за да подобрят домашните условия, в които прекарват повече време заради пандемията. Делът на кредитите, използвани за ремонт, е с 5 процента по-висок спрямо година по-рано, за сметка на пътуванията и почивките.

Наред с това расте и броят на потребителските кредити за закупуване на ново обзавеждане за дома или техника – 17% спрямо 15% през 2019 г. Придобиването на автомобил също остава сред водещите мотиви за финансиране от банката (11% през 2020 г. спрямо 9% предходната година).

Средната възраст на потребителите е около 43 г., като преобладават мъжете – близо 60%. По-голямата част от клиентите на банката, които са се възползвали от потребителско кредитиране, живеят самостоятелно или с партньор.

Кандидатстването за потребителски кредит вече става изцяло онлайн – през форма на сайта на банката или през мобилното приложение RaiMobile, като за клиенти на банката дори подписването на договора за кредит и усвояването на средствата става изцяло дигитално, без нужда от нито едно посещение на офис. Всеки пети потребителски кредит през 2020 г. е бил стартиран дигитално.

Информация за възможностите всеки може да получи както на сайта на банката, така и от новия виртуален асистент RAIA, която отговаря мигновено в най-използваните от клиентите канали за общуване – Viber и Facebook Messenger.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: